Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2716 ggr
Ketang
2011-09-28 17:53

Att inte bli trodd!?

I dag fick jag avsluta min provanställning pga att min chef tycker sig se "ett mönster" i min frånvaro! Jag har bara varit hemma när jag vabbat och då är ju frågan, om det nu fallit sig så dumt att jag vabbat många måndagar och fredagar som min chef säger, är det inte bara för honom att antingen begära in läkarintyg eller kontakta försäkringskassan och kolla???

Annons:
Stephanie
2011-09-30 17:29
#1

Nej vad trist Rynkar på näsan

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Halvdansken
2011-09-30 17:44
#2

Hur många måndagar och fredagar har du vabbat? Det är en provanställning, och om du är borta vara och varannan mån/fred, så kostar det firman en hel del, så jag kan förstå att han kanske inte är så pigg på att anställa dig.

Tror inte att han har lov att kontakta FK, och vad skulle det hjälpa?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ketang
2011-09-30 18:05
#3

Tror jag varit borta 2 fredagar och en måndag på 5½ månad…

Halvdansken
2011-09-30 18:20
#4

Ok, det kan väl knappast vara ett problem. Jag trodde det var varannan vecka. Han kör nog bara med en dålig ursäkt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ketang
2011-10-01 14:52
#5

#4 Ja jag funderar på varför han drog den valsen. Jag ska kolla mer exakt vilka dagar jag varit borta. Min man opererades ju med och då var jag hemma med honom två dagar. Men det var onsdag, torsdag. Och då hade jag ju fått ledigt så jag förstår inte problemet.

Jag hoppade ju in och tog andra arbetsuppgifter under semestern och sen har jag flera gånger fått höra att jag borde stått där i stället för ordinarie för att jag höll mycket bättre ordning osv. Och när jag körde lastbilen dom första veckorna var dom jätte nöjda!

Halvdansken
2011-10-01 18:08
#6

Fråga honom. Det är det enklaste sättet att få ett svar. Ställ honom mot väggen. "jag har kollat och jag har bara varit borta xx antal dagar. Alltså är problemet nåt annat. Kan du vara snäll och förklara, så att jag kan bättre förstå vad problemet är?"

Det är smart att i detta läget spela lite dum - även om man inte vill. Få honom att känna sig som skurken.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Ketang
2011-10-02 10:00
#7

#6 Jag fick nog honom att känna sig dum ändå tror jag. Han såg ganska blek ut när han berättade det. Och jag har haft det så jäkla jobbigt dom senaste veckorna pga att jag brutit kontakten med mina föräldrar och blivit otroligt sviken av en vän som ljugit för mig i över ett år osv. Så jag sa till honom att jag redan stod med en fot i ett djupt hål och nu knuffade han i mig. Han tyckte inte jag skulle ta det personligt, men det gör man ju ändå.

Qviq
2011-10-03 20:17
#8

Låter nästan som om det är en dålig ursäkt faktiskt. Är du i åkeribranchen också? Ofta får man stå ut med mycket bara för att man är tjej i den branchen. Många åkare är rädda att man ska va hemma o födda barn och sen va hemma o ta hand om dem när dem är sjuka hela tiden…

"Chaos is a friend of mine."

Upp till toppen
Annons: