Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2649 ggr
Sussi89
2011-09-01 11:14

Gravid och jobbsökande

Hej jag har precis blivit av med mitt jobb, jag var då i vecka 8 ca. Nu är jag i vecka 11.

Jag söker jobb för fullt. Men när måste jag berätta att jag är gravid?  Kommer jag på intervju så är ju inte det det första jag vill säga…eller självklart vill jag berätta det. Men vem skulle vilja anställa mig då? Så hur långt gången måste jag vara för att bli tvungen att berätta det. Eller hur ska jag göra? Jag kan liksom bara jobba ca 5 månader till :/ Urs hatat att vara i denna situtationen.

Som tur har jag min sambo som jobbar heltid, så vi är inte helt utan inkomst.

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Annons:
Chilli10
2011-09-01 18:00
#1

Usch vad jobbigt =( Får du a-kassa?
Lite svårt att ta ställning till. Egentligen får ju arbetsgivare inte diskriminera pga det, men om du berättar är det ju en risk att arbetsgivaren iaf hittar på en annan orsak till att inte anställa dig, även fast du egentligen skulle passa för jobbet. Tyvärr så tror jag iaf att det är så. Det är ju svårt att få jobb som det är, och inte lättare om man är gravid heller. Men samtidigt vill man ju inte börja med att ljuga för sin arbetsgivare. Obestämd Väldigt svårt.

Halvdansken
2011-09-01 18:02
#2

Kan du inte söka vikariat via nån förmedlingfirma?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Sussi89
2011-09-02 10:37
#3

Jo det skulle jag väl kunna…Får se vad som finns :/

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Upp till toppen
Annons: