Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 2888 ggr
[luneri]
2011-05-13 11:01

Utbildning inom reception. Något att satsa på?

Jag har fått en intervju tid för en utbildning inom reception och konferens. Jag har aldrig jobbat inom detta, och vet inte hur arbetet upplevs, men jag har erfarenhet från butik och jag trivs att arbeta med service.

Är det någon som vet hur den här branschen ser ut? är det svårt att få jobb inom detta? om så är fallet är det någon ide att utbilda sig inom detta? Jag har förresten tittar på arbetsförmedlingens hemsida  och där säger de att det är hård konkurrens. Detta är en yh-utbildning och den skulle väl inte finnas om det går att få jobb inom yrket?

Jag har redan gått en 2-årig ky-utbildning som faktiskt "inte" ledde till jobb alls, om man inte vill bli egen företagare och det är inget jag vill. Därför är jag eftertänksam nu så att det inte blir en till utbildning utan framtidsutsikter.

Jag har vart arbetslös ett tag nu, förutom den deltidstjänst jag har. Jag är trött på att söka jobb och inte få några svar. kanske blir det enklare med en utbildning inom ett specifikt område.

Vad tror ni?

Annons:
[BigMama]
2011-05-16 10:18
#1

När inte jobbansökningarna kommer någon vart letar man efter andra alternativ. Studier är alltid bra, säger AF. Just KY är ju verkligen yrkesinriktat och ska leda till jobb tack vare praktiken man gör. Men det gäller att välja rätt företag!

Har själv läst ky inom handel. Min erfarenhet är att jag fick jobb, men inte tillsvidare för handeln har tyvärr sämst förutsättningar i världen :(. Har jobbat men varit utan fast tjänst i 4 år nu, jobbat till och från hela tiden. Men det har gjort  mig mer kräsen på utbildningar, håller med dig.

Blir glad av Ketangs solskenshistoria och tror jag lägger in en högre växel på mitt jobbsökande i stället för studier.

Lycka till Luneri!

[luneri]
2011-05-17 08:20
#2

Ja precis! Man blir trött på att det inte händer någonting.

Det är otroligt svårt att få en fast tjänst i handeln, eller ens jobb av att svara på annonser upplever jag det som. Jag hoppas du kommer få en fast tjänst snart. Om inte annat har du erfarenhet från branschen plus utbildning.

Upp till toppen
Annons: