Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 3667 ggr
Mia
4/3/11, 8:25 PM

Körkort

Hej!

Vet inte om detta är rätt forum men jag provar iallafall. Jag är jättesugen på att ta mitt körkort i sommar på tre månader. Dock har jag inte råd att betala hela summan på en gång, så jag pratade med körskolan och fick erbjudande om att man kunde ha avbetalning via resurs bank. Det lät bra men jag är inte riktigt helt säker, det handlar ju om en bra sak. Ett körkort är guld värd och kan man betala av det på det viset är det ju en bra sak eftersom det gynnar mig, men jag är ändå lite osäker. Hur hade ni gjort? Anser ni att det är okej att betala av om det gäller ett körkort?

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Annons:
Gasoline
4/4/11, 6:21 PM
#1

Både ja och nej. Jag ser det som en bra investering för framtiden. Men å andra sidan är jag lite sådan som är anti lån och gärna vill ha pengarna klara innan jag handlar något.

Men sådant är ju upp till var och en, vad man väljer att ta lån till.

Ketang
4/5/11, 8:21 AM
#2

Alla har olika referensramar. Det finns människor som tar snabblån för att köpa en snygg jacka för 3000:- medans det finns dom som jag själv hör till, som inte tar lån om det inte handlar om hus eller bil, där går min egna gräns. Men ett körkort och bil tycker jag går hand in hand och har man inte en massa andra lån så varför inte? Det du bör tänka på och kolla upp är räntan. Du kan inte låna av dina föräldrar istället, utan ränta?

Mia
4/5/11, 11:42 AM
#3

Tack för era svar! Jag är också sådan att jag vill ha pengar innan jag handlar något, men jag vet inte om jag har råd än. Ska sommarjobba i sommar och får se hur mycket jag lyckas få ihop. Har jag råd så tar jag självklart utan avbetalning. Men jag vet inte riktigt iheller om jag vill ha det på avbetalning.

#2 Tyvärr kan jag inte låna av mina föräldrar, min mamma är arbetslös och min pappa har jag ingen större kontakt med.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Ketang
4/5/11, 3:46 PM
#4

Om du vet att du klarar av en avbetalning så tycker jag att du ska sattsa på ett körkort!

Mia
4/5/11, 4:13 PM
#5

#4 Jag har sommarjobb varje sommar och så läser jag på högskolan, har 3år kvar. Tar CSN lån och det gick att ta på avbetalning via den banken min körskola föreslog, men jag är ändå lite tveksam. Man är ju inte rik på CSN Tungan ute

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Åsa S
4/11/11, 8:56 AM
#6

Fast lyckas du få körkort blir det ju lättare att få ett extrajobb vid sidan av studierna och då kan ju ekonomin bli mycket bättre.

Annars finns det ju många sätt att få in lite extra pengar som student ex. bli mysteryshopper/service checker, bli försöksperson kan funka ifall man bor nära någon storstad (man behöver inte testa mediciner det finns andra typer av forskning som behöver försökspersoner med man brukar kunna få allt från någon biobiljett till några tusen, vill man ha mycket pengar är det tyvärr piller man måste testa)

Annons:
Mona22
5/13/11, 11:57 AM
#7

Jag tog lån till mitt körkort och har inte ångrat mig en sekund. det är klart värt det! Ett körkort är guld värt.

martdat
6/2/11, 9:23 PM
#8

när jag tag körkort var det lån via körskolan på resurbank,. helt klar värt det , om man bara är säker på att klara av amorteringen sen,

men det var räntefritt då det var kopplat till körskolan, däremot gick det inte låna till uppkörning ,teoritesst o halkbanan, så kolla upp det om hur det är nu, det var ju nåra år sen för mig så det kan ju ha ändrats,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: