Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 4026 ggr
AnneN
2009-08-24 15:15

Jag har fått jobb!

Förra veckan så ringde Temple fondservie och hade en telefonintervju med mig angående et säljjobb.

Idag ringde de igen och meddelade att jag fått jobbet Glad

Jag kommer alltså att sitta hemma vid datorn och via deras ip-telefoni ringa runt till folk och erbjuda en tjänst där de får hjälp med att välja bra fonder till sitt pensionssparande, ni vet det där orangea PPM kuvertet som man får i brevlådan.

De har ingen grundlön utan lönen är helt provisonsbaserad, så håll tummarna för att jag säljer bra så jag får en fin lön Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Niklas
2009-08-25 16:14
#1

Grattis! Hoppas att du är en duktig säljare. Nyckeln är väl att lära dig produkterna utantill så att du kan bemöta alla argument.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AnneN
2009-08-25 16:30
#2

#1 Tack Glad Jag fick en säljutbildning idag via telefon/internet och börjar jobba på måndag så jag har hela denna vecka på mig att plugga in säljmanuset och alla argumenten + info om tjänsten som jag ska sälja.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Niklas
2009-08-25 16:56
#3

Testa det på några släktingar, vänner och kompisar i förväg så att du kan förbereda dig på vad folk tycker. Glad


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AnneN
2009-08-25 20:54
#4

#3 japp sambon ska få agera bollplank och han avskyr dessutom telefonförsäljare Skrattande

Hmmm… Undra om det kan slumpa sig så tokigt att jag får ringa hem till mig själv? Obestämd

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
2009-08-28 18:58
#5

*mutter, mutter* Nu idag fick jag ett mejl så jag kunde skicka in underlaget för anställningsbeviset (heter det så?). Var ju meningen att jag skulle börja jobba på måndag, men jag har lärt mig den hårda vägen att inte börja jobba förrän alla papper är iordning så får väl se när det blir.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Niklas
2009-08-28 21:00
#6

Osnyggt skött av dem.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
AnneN
2009-08-28 21:31
#7

#6 Jo minst sagt!

I tisdags fick de min mejladress för att de skulle kunna skicka dels underlaget för anställningsbeviset och dels annan viktig information, kan ju tillägga att jag bokstaverade hela mejladressen för han, torsdag hade jag fortfarande inte fått något mejl så jag ringer upp och frågar vart det tog vägen… Då hade han trots tydlig bokstavering stavat mejladressen helt fel! Så han fick den igen, detta var mitt på dagen vid 13 tiden, idag kl 14 dök mejlet upp i min inbox.

Hur lång tid kan det ta att skriva ett mejl på 2 rader och bifoga 2 filer? Skrikandes

Inte käns det ett dugg bättre då kvinnan på facket sa att hon hade hört många mindre bra saker om företaget Rynkar på näsan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

cina65
2009-08-29 02:09
#8

Otroligt oseriöst företag skulle jag vilja säga. Förvånad

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

AnneN
2009-08-29 02:13
#9

#8 Jo det är den känslan jag börjar få av dem, men får väl se vad som händer.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

cina65
2009-08-29 02:15
#10

# Håller tummarna för dej.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

AnneN
2009-08-31 23:36
#11

Han lät inte allt för glad över att jag vägrade börja jobba innan alla papper är i ordning, men sa att han skulle se till att skicka dem så fort som möjligt.

Skulle bli förvånad om de faktisk skrivit rätt adress

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Niklas
2009-09-01 09:57
#12

Bra att du stod på dig. Har ni inga papper vore det lättare för dem att lura dig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AnneN
2009-09-01 17:57
#13

#12 precis, jag har vart i den cirkusen förr med en arbetsgivare som gav mig sparken innan pappren var klara och trots att jag jobbat över 1 månad så höll jag inte på att få ut varken lön eller bevis på att jag jobbat. Blev dock fart på den då jag hotade med att gå till facket, de hade inte räknat med att jag skulle vara medlem där.

Jag lärde mig min läxa den gången och tar inte samma risk igen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
cina65
2009-09-01 20:58
#14

Nej det är bra, stå på dej. Glad

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

AnneN
2009-09-13 12:59
#15

Tydligen så blev det inget av med detta jobb… Jag var väl för besvärlig då jag tyckte att de kunde sköta sin del av jobbet och själva skicka anställningsavtalet via post underskrivet och klart från deras sida och dessutom ta och kontrollera stavningen innan de skickar viktiga dokument till de personer de tänkt anställa Förvånad

Jaja, det är mer deras förlust än min.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Niklas
2009-09-13 13:09
#16

Jag håller med om att det är deras förlust, fast jag tycker att det är synd och konstigt att du inte har jobb. Jag har ju sett här vad du kan.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AnneN
2009-09-13 13:25
#17

#16 Tack Glad

Men bor man här uppe och har varken utbildning eller körkort så är det väldigt svårt att få jobb. Jag är ju dock villig att flytta vart som helst i landet om jag skulle få ett jobb oavsett vilket jobb det är.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: