Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2480 ggr
Loucar
10/16/09, 9:26 AM

Jobbcoach

Jag ska prova detta med jobbcoach och tänkte i denna tråd berätta lite vad som händer när man får en sådan.

Först måste man få ett klartecken från sin handledare som beslutar om man får en eller inte. Sedan är det dags att välja en från en lista utifrån det län man bor i det finns i mitt län ungefär 100 olika företag att välja på.

Många av företagen är bemanningsföretag som nu ser en chans att tjäna lite pengar på detta.

Det första man får göra är att fylla i en kompentsprofil och skicka in sin CV och ett antal personliga brev. Nästa steg som jag ska genomgå idag är att träffa min jobbcoach så mer info kommer under kvällen/morgondagen.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
Loucar
10/17/09, 5:55 PM
#1

Nu är första träffen avklarad. Vi träffades över en fika och gick ingenom CV och personliga brev där han hade en del synpunkter och tips som vi ska jobba med under veckan som kommer.

Vi kommer att ses en gång per vecka och däremellan ha mail och telefonkontakt. Man ska en gång per vecka skicka in en "dagbok" på sökta jobb. Sedan ska jag maila över mina ansökningar dit innan de går iväg så att jag inte missat att tala om nåt som är väsentligt för just det jobbet.

Känns jättebra att ha fått ett bollplank och nån som ger feedback på det man gör.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Loucar
10/22/09, 4:16 PM
#2

Kan verkligen rekommendera detta för er som inte provat det är jättenyttigt att få synpunkter på sin CV och sitt personliga brev av en utomstående.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

AnneN
10/23/09, 1:20 PM
#3

Jag har precis fått en jobbcoach via arbetsförmedlingen som jag ska ha kontakt med via mejl och telefon i 6 veckor. Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Loucar
10/23/09, 1:23 PM
#4

Vad kul AnneN då kan vi jämföra vad vi tycker jag fick 12 veckor beviljat skumt att det skiljer så många veckor beroende på var man bor.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

AnneN
10/23/09, 2:13 PM
#5

#4 Oj, skiljer det så mycket? Förvånad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Loucar
10/23/09, 2:14 PM
#6

Tydligen och jag har ju personliga möten med min 1 gång i veckan förutom telefon och mail det verkar ju också skilja.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
AnneN
10/23/09, 2:16 PM
#7

#6 Fast det kanske kan bero på att jag skaffat denna jobbcoach via arbetsförmedlingens telefontjänst inte fått tilldelat av handläggare.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Loucar
10/23/09, 2:17 PM
#8

Ja så kan det vara jag bad ju om en hos handläggaren.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Loucar
10/28/09, 4:09 PM
#9

Nu har vi haft en träff till och nästa steg är att skicka spontana intresseanmälningar till olika lokala företag, så nu jobbar jag med att skapa brev till detta.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: