Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 5577 ggr
Cristine
2010-02-23 09:41

Hur hittar man jobb....

som går att göra hemmifrån som t.ex på datorn. Många kvinnor som väntar barn kan inte gå ut och söka men vill bidra till hushållet med något.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[SarahOhrn]
2010-02-23 10:08
#1

Jätteintressant tråd! Hoppas få många svar här :D Finns ju även dem som har sjukdomar eller liknande och vill kunna jobba en del men klarar inte av det vanliga arbetslivet utan behöver kunna göra det i sin egen takt och när man orkar.

Majsan666
2010-02-23 17:47
#2

Ja, jätteintrssant!

Jag är sjuk (utmattningssyndrom) och har varit det i 3 år. Håller precis på att avsluta en period av arbetsträning som inte alls har fungerat. Någonting sådant skulle vara perfekt för mig!

martdat
2010-02-23 20:45
#3

göra hemsidor?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Bergspuman
2010-02-23 22:38
#4

Förr fanns det jobb med att klistra kuvert, vika kartonger och sånt som man kunde göra hemma. Men idag är allt så datoriserat.

Men kanske börja daytrada, köpa o sälja aktier? Börja med nätpoker? Börja kursa på Blocket? Starta en ny auktionssajt?

Såna jobb / sysslor borde vara perfekt för en som inte törs lita på sin förmåga att prestera jämnt, varje dag, året runt.

Ställa upp som telefonperson hos Jourhavande medmänniska?

[SarahOhrn]
2010-02-23 22:40
#5

Ja, det finns nog inga riktiga, välbetalda jobb så men, vissa söker också telefonförsäljare ellr marknadsundersökare hemifrån.

Göra hemsidor eller andra produkter att sälja är också en idé.

Loucar
2010-02-24 09:52
#6

Okeli.se är en projektbaserad förmedling för frilansare där man kan anmäla sig och söka via de annonser som läggs ut. Man lägger ett bud på hur mycket man vill ha betalt och sedan bestämmer den som lagt ut förfrågan vem som får jobbet. Man blir också betygsatt vilket är bra, då man även kan söka upp personer som lagt upp vad de har för tjänster att erbjuda och då ser man om personen är seriös eller inte.

Observera dock att man måste ha en F-skattsedel för att kunna ta jobb som annonseras ut.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
[SarahOhrn]
2010-02-24 10:16
#7

#6 Jättebra tips! Det är väl problemet med F-skatt men att starta Enskild firma tar inte mycket kraft och pengar, dessutom är det helt okej så länge man ska göra tjänster och inte köpa hem stora lager eller så, som riskerar att man hamnar i konkurs och får stå för skulderna själv.

Loucar
2010-02-24 10:28
#8

Sara att starta en enskild firma är visserligen enkelt men det kräver en hel del kraft och pengar för att lyckas. Pappersjobbet ska göras även om du gör tjänster och man bör ha gått en kurs i företagsekonomi innan, om man nu inte vet att man kommer att tjäna mycket pengar och har råd att lämna bort det jobbet.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

[SarahOhrn]
2010-02-24 11:02
#9

#8 Jo, det är klart. Men jag tänkte att gör man småjobb och tjänster blir det inte allt för mycket jobb.. Men vill man nu jobba hemifrån och göra detta kan det ju vara värt att läsa en företagsekonomi-kurs och sen starta enskild firma för att kunna göra såna här jobb. Men vad kräver det för pengar för att lyckas? Om man ska göra tjänster andra söker? Jag vet många som t ex säljer hemsidor eller fotograferar och har enskild firma det kostar inte dem speciellt mycket. Lite pappersarbete är det ju men ekonimiskt är det inte något att gnälla över direkt…

Men det jag menar är ett tips för om man vill jobba hemma och göra detta så kan man satsa på enskild firma men man får väl självklart läsa på mer om det själv för att se om det är något värt att lägga tid på.

Loucar
2010-02-24 11:07
#10

Du måste ju marknadsföra dig genom annonser och annat, sen kan du komma att behöva dataprogram, det är heller inte så smart att använda sin hemdator så du behöver en ny dator med mera så nog går det åt pengar. Men absolut är det värt det om man vill jobba hemifrån, jag ville bara poängtera att det är mer jobb än vad många tror med att ha enskild firma.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

[SarahOhrn]
2010-02-24 11:10
#11

#10 Okej :S Jag tänker mer som för min egen del t ex, har jag en dator med photoshop och dreamweaver så kostar det ju inte mig en hel del i alla fall. Men det beror ju på vad man ska göra.. Ska man fotografera och redan har en kamera kostar det inte en massa.. Men det är ju uppenbart att det kostar en del om man inte har resurserna men det tänkte jag väl att alla förstår :) Varför inte använda sin hemdator? Det behöver man väl inte lägga pengar på tycker jag… Speciellt inte i början, onödig utgift!

Ja, det är klart det är jobb med det men jag tänkte eftersom frågan var för dom som inte kan gå ut i arbetslivet men vill jobba lite mer efter sin egen tid och ork, så kan det vara värt att lägga den tiden på att ha ett eget företag om man tjänar pengar på det sen! :)

Loucar
2010-02-24 11:19
#12

Tror det är viktigt att inte ta för givet att alla förstår allt, det finns många som är spontana och bara hoppar på det för att det verkar kul. Glad

Jag skulle inte använda min hemdator till arbeten åt andra, bland annat eftersom andra har tillgång till den i familjen, vill man göra det så visst kan man det är ju en smakfråga.

Håller absolut med dig om att det är perfekt för den som inte kan gå ut i arbetslivet och vill jobba efter sin egen tid och ork, men det är även här många faktorer att ta hänsyn till om man har a-kassa är det inte tillåtet att göra så om du vill ha kvar ersättningen, andra ersättningar påverkas av detta med mera. Så man ska noga tänka igenom ett sådant beslut innan inte bara spontant hoppa på det.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

[SarahOhrn]
2010-02-24 11:22
#13

#12 Ja, jo, det beror ju på hur man har det. Som jag själv som bara har sambon och har min egen bärbara och han har sin, så är det ju inga problem. Man kan ju dela av konton på sin dator och ha en egen inloggning dit man gör arbeten…

Ja, lika så med ersättningar, så klart. Som för mig skulle det dock kunna vara värt det eftersom jag inte får ett öre! :) Men det är värt att kolla upp om man går hemma och om man får så pass lite pengar att man kan tjäna mer på att jobba lite. Annars kan man ju köra på hobbynivå med foto och hemsidetillverkning till exempel upp till en viss gräns och tjäna lite extrapengar till att börja med :)

Annons:
Loucar
2010-02-24 11:24
#14

Hobbynivå finns det väl en egen variant för skattemässigt om jag inte är ute o cyklar man får tjäna en viss summa på vissa saker mer info finns på skatteverket då behöver man ingen f-skattsedel.

Det kan även vara bra att veta att det kostar 800 kronor tror jag det är att registrera sig hos bolagsverket.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

[SarahOhrn]
2010-02-24 11:26
#15

Precis. Man behöver dock inte registrera sig om jag förstått rätt verkar många på "starta eget i fokus" tycka det är onödigt av någon anledning. Allt det här kan man läsa om ännu bättre där! :)

Upp till toppen
Annons: