Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3321 ggr
linnea-n
4/27/10, 4:57 PM

prao

behöver börja leta efter ett ställa att praoa på nu… problemet är att jag inte har någon aning om vart jag vill och ska praoa någonstans. Vill helst inte praoa på en restaurang, café eller klädbutik. Skriv ifall ni vet några bra "yrken".

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

 

Annons:
Åsa S
4/27/10, 11:43 PM
#1

Alla yrken är bra ifall man har intresse och passar för dem.

Kanske du ska fundera på vad du gillar och sedan utgå från det. ex. trivs du att jobba utomhus eller vill du helst vara inomhus? Gillar du att jobba med människor, barn, djur? Är du stresstålig? Vill du vara på en arbetsplats med många anställda eller få? Är det några speciella krav/önskemål som praktikplatsen måste fylla? Har du funderingar på att utbilda dig till något speciellt i framtiden?

linnea-n
4/28/10, 5:37 PM
#2

jag älskar att hålla på med djur, och det är även de jag vill göra i framtiden - iallafall så som jag tänker nu. Jag har pratat med alla djuraffärer och ingen tar imot prao. något förslag på något som har med djur att göra? förutom djuraffärer då…

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

 

Halvdansken
4/28/10, 5:52 PM
#3

veterinärer, hund- och katthem, ridstall, bönder…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Åsa S
4/28/10, 7:22 PM
#4

veterinärer tar sällan emot praktikanter de brukar även säga nej till såna som går på naturbruksgymnasium men man kan ju försöka ibland lyckas man ju. Annars brukar ju hunddagis ta emot praktikanter. 4H gårdar kan också funka, ibland kan man lyckas få en plats på en djurpark typ skansen MEN du bör då låta någon lärare ringa jag har jobbat med placering av praktikanter och i stort sett alla djurparker jag var i kontakt med tog enbart emot när lärare el. annan ansvarig bokade in, de sade ofta nej när eleverna själva ringde. Man bör dock vara ute i god tid många skolor bokar in praktikplatser några år i förväg men har man tur kan det ju finnas en plats ledig just de veckorna man ska ut på praktik.

Upp till toppen
Annons: