Annons:
Etikett12-jag-har-fått-jobb
Läst 5943 ggr
Mammzing
2010-07-01 15:55

Personlig assistent

Nån som vet nåt om lön som personlig assistent. Sökt och fått ett sånt jobb. Tycker lönen är ok. Men vad har du om du jobbar som personlig assistent?

Annons:
Mona22
2010-07-08 18:57
#1

beror helt på vilket företag man hamnar på , utbildning etc. men de jag känner som jobbar inom det har mellan 100-130kr/h.

jag jobbar inom hemtjänsten och med den stressen och slitet man har är det inte värt sina pengar.

elyse
2010-08-02 22:22
#2

Det beror oftast på om du jobbar åt kommun eller kooperativ och om du har en generös arbetsgivare.

Mammzing
2010-08-03 10:29
#3

Hahaha!
Lessen att göra er besvikna.
Jobbade två hela dagar.
Höll på att bli galen.
Den jag skulle vara assistent åt hade en partner som skulle ha hela hustet omskött, tvätten fixad, trädgården omskött och full service.
Den personen gjorde inget hemma.
Tyvärr tyckte jag att det var hushållsnära tjänster så jag valde att avsluta jobbet. Den här familjen hade problem med att få folk att jobba kvar och problem med att få gehör för sina anställningskrav hos assistansbyrån. Dom var lindrigt sagt trötta på dom och förstod att jag inte ville jobba kvar.
Jag vill vara assistent inte hemhjälp.

martdat
2010-08-03 23:15
#4

Härligt med folk som vågar sätta ned foten, det är inte till sådant skattepenagrna ska gå, hoppas du hittar en trevligare brukare att jobba åt,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Cherione
2010-08-27 02:28
#5

Jag har jobbat som personlig assistent i 3år nu och visst ibland är det slitsamt, men det är väl alla jobb.

Har då en del städning men absolut inte i huvudsak.

Jag älskar mitt jobb, Jag går in för det till max
Jag gör skillnaden mellan att leva och att bara existera! Inte bara för personen jag assisterar, utan för hela familjen.