Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 4598 ggr
Kaninisen
7/29/10, 1:32 PM

Tomt CV

Hej!

Jag är 16, snart 17 år, och söker mitt första jobb. Söker främst i butiker och caféer. Problemet är bara, om jag ska skicka CV till dem så vet jag inte vad jag ska skriva. Jag har inte haft några tidigare jobb, vi hade ingen prao i min skola utan jobbskuggade. Jag fick följa efter en fastighetsmäklare och en annan gång fick jag följa efter en tandläkare.
Skulle ju kunna nämna att på dessa två jobbskuggningar fick jag träffa mycket folk, men jobbade gjorde jag inte direkt. Det enda jag har varit är barnvakt.

Så nu har jag problem med vad jag ska skriva. Ska jag bara skriva ett personligt brev istället där jag skriver om mina egenskaper, smått om jobbskuggningarna och barnvakt och varför jag skulle passa bra för jobbet? Samt kontaktuppgifter.

Tack på förhand!

Annons:
Halvdansken
7/29/10, 1:50 PM
#1

Ska du inte fortsätta i skolan? Alltså är det ett fast jobb eller tillfälligt?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Kaninisen
7/29/10, 2:32 PM
#2

#1 Jo det är klart jag ska, men ska försöka hitta ett helgjobb. :)

Halvdansken
7/29/10, 5:09 PM
#3

Om man är ute efter ett tillfälligt helgjobb så brukar man väl snarare gå runt och fråga.

Eller bara skriv ett brev där du undrar om de har ett helgjobb. CV i det läget är väldigt overkill. Det är ingen so förväntar att du har nån erfarenhet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Kaninisen
7/30/10, 1:57 PM
#4

#3 Ja jag har ringt runt och frågat och då har de bett mig att komma till butiken och lämna CV.
Har skrivit ett personligt brev så det får väl räcka, tack så jättemycket! :)

Halvdansken
7/30/10, 6:37 PM
#5

Det tror jag är det bästa. Lycka till!!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

elyse
8/2/10, 10:25 PM
#6

#4 Var beredd på en kort intervju när du kommer och fokusera på branschen du just då söker. Är det i en klädbutik så berätta om ditt modeintresse, kanske eventuell träning. Är det på ett café så kanske du gillar att baka, hålla rent hemma etc.

Annons:
Kaninisen
8/3/10, 2:37 AM
#7

#6 Absolut, tackså jättemycket för tipsen!

Upp till toppen
Annons: