Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 7472 ggr
FridaYouKnow
10/7/10, 11:39 PM

Jobba med missbrukare

Hur gör man? Vad ska jag söka till gymnasiet och vad kan jag göra för att hjälpa andra?

Jag är väldigt intresserad av att prata/hjälpa och arbeta med människor som har beroenden eller är missbrukare. Har sökt runt lite på internet men inte hittat något speciellt så vad har ni för tips på utbildningar? :)

Annons:
Flamman1
10/10/10, 5:28 PM
#1

Till gymnasium skulle jag föreslå sam…

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

 

Ylva_87
11/1/10, 8:22 PM
#2

Du kan läsa nästan vad som helst på gymnasiet. Till socionom som är ett alternativ om man vill arbeta med missbrukare så krävs det att du läst matte b men det brukar gå att välja till oavsett linje. Välj en linje som du känner att du kommer ha studemotivation att gå.

Du kan välja att läsa till tex socionom, beteendevetare eller sjuksköterska om du vill jobba inom det området.

Gasoline
12/17/10, 5:51 PM
#3

Min kusin gick estet-bild och utbildade sig senare till (nu minns jag inte alls vad det hette på fint språk) vårdare för missbrukare. Iof hoppade hon av, men pogrammet borde inte ha så stor betydelse.

Men omvårdnad vore bra att bygga vidare på, till tex vårdare.

Tänk på att det är en mycket psykiskt krävande jobb.

vallhund
7/19/13, 5:29 PM
#4

Mentalskötar/undersköterskeutbildning, behandlingsassistent, socionom, beteendevetare, sjuksköterska, psykolog, psykiatriker.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Halvdansken
7/19/13, 8:49 PM
#5

Som alla andra har sagt, men också olika läkar-varianter. (Där psykiatriker är en).

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: