Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2930 ggr
Yoda
10/28/10, 10:57 AM

Mitt i mellan.

Just nu känns det lite som jag hamnat mitt i mellan stolarna i samhället, i och för sig på eget bevåg. Men jag behöver hjälp med råd hur jag ska hantera situationen.

Har studerat 3 år på högskola, dock tyvärr utan examen då jag har sjuk några månader och missade poäng. Efter detta var jag arbetslös några månader. Startade eget bolag som jag drivit från februari 2010 tillsammans med en kollega. Företaget går bra, dock inte så bra att vi kan ta ut lön än.

Mitt problem är att jag hittar helt enkelt inget extrajobb. Jag har aldrig haft problem att hitta jobb tidigare, men nu verkar det störtomöjligt. Jag skulle behöva arbeta ungefär minst halvtid för att klara mig ekonomiskt.

Jag får ingen akassa för att jag har företag (är medlem i akassan sedan något år tillbaka). Jag har inte möjlighet till egen lön och jag hittar inget extrajobb.

Jag står alltså helt utan lön i dag. Mitt enda alternativ just nu är att hoppa av företaget och söka om akassa. Det känns helt vridet! Jag har satsat massor av pengar, tid och kärlek i detta företag och vill verkligen satsa.

Hur ska jag göra? Hur ska jag tänka kring detta? Vad finns det för möjligheter för mig?

___________________________________________

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

Annons:
Upp till toppen
Annons: