Annons:
Etikett11-praktik
Läst 8092 ggr
xcandygirl
2011-01-29 14:04

15 år behöver praktikplats!

Hej. Jag heter Amanda och är 15 år. Under vecka 14 ska vi (alla åttor och nior) praktisera. Och vad jag vet så är det riktigt svårt att hitta praktikplats, så därför börjar jag leta redan nu. Jag vill helst inrikta mig på djur (allra hälst hästar) eftersom jag tänkte gå ett naturbruksgymnasium med inriktning hästar. Har någon tips om hur jag ska göra för att hitta något som passar mig?

Annons:
Halvdansken
2011-01-30 14:16
#1

Ring till alla som kan ha nåt att göra med djur eller hästar i din omgivning.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fridaaaa
2011-02-01 11:42
#2

Ridskola? Turridning? Djuraffär?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

xcandygirl
2011-02-09 12:12
#3

#2 Precis vad jag hade tänkt.:) Jag ska ut på jakt nästa vecka med mamma. :)

Fridaaaa
2011-02-09 22:47
#4

#3 Lycka till! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

xcandygirl
2011-02-16 22:06
Åsa S
2011-02-17 17:26
#6

Jag jobbar på ett naturbruksgymnasium och vet att vi brukar ta emot praktikanter från grundskolan som ex. får jobba tillsammans med djurskötarna i stallet och med de andra djuren.

Så vet du vilken skola du funderar att söka till är ju även det ett möjligt ställe att göra praktik på och då får du ju även chans att känna efter och se hur det är på skolan + ofta är ju de som jobbar på en skola mer vana vid att instruera och visa unga människor hur man ska göra och kanske tänker lite extra på säkerhet och liknande.

Annons:
xcandygirl
2011-02-19 20:42
#7

Tack för tipset!

Men jag fick praktikplats på en djuraffär i torsdags eftersom jag bytte klass och fick tre dagar på mig att hitta plats innan en lapp skulle in till skolan. Så jag och mamma fick åka runt och stressleta innan vi kom på djuraffären där moster har haft praktik tidigare. Utan henne skulle jag nog haft plats på nån klädaffär eller något eftersom djuraffären vanligtvis inte tar in praktikanter. :'3

Upp till toppen
Annons: