Annons:
Etikett08-jobbsajter
Läst 2591 ggr
Sjöstjärnan
9/20/17, 6:47 AM

Jobb utan att gå via bemanningsföretag?

Jag funderar på att söka nytt jobb och har börjat kolla runt lite. Men 90% är jobb som rekryteras via bemanningsföretag? Det är inget jag är speciellt sugen på då jag har en fast anställning nu och vet hur personal som är inhyrda på värst jobb har det. Finns det någon sida där det finns andra jobb utan att gå den här vägen eller där det finns fler åt det hållet? Går ju knappt att sålla när man kollar för i princip nästan allt är som sagt genom bemanningsföretagen.

Annons:
Stallmima
9/25/17, 11:25 AM
#1

Det skulle jag också vilja veta om det finns något

sp0ngeb0b
10/23/17, 5:08 PM
#2

Söka direkt till olika företag kanske? Gå in på intressanta företags hemsidor och sök lediga tjänster eller lämna intresseanmälan. Det var så jag fick mitt nuvarande jobb, och ett av mina extrajobb jag hade under gymnasietiden. Alternativt lämna CV hos företagen personligen, om det nu går.

Har haft en del bemanningsjobb (extrajobb) och ja, det har varit ok men allt kändes rörigt, inget schema, absolut ingen aning när jag skulle få jobb nästa gång, och på alla jobb utom ett fick jag aldrig träffa mina kontaktpersoner hos bemanningsföretaget. Har en vän som hade det mycket värre än mig, hos samma bemanningsföretag. Ni gör rätt i att inte söka via sådana!

drika
11/23/17, 10:16 AM
#3

Det finns beroande på vilket yrke man vill ha. men bäst är att besöka företag eller ringa osv…mail försvinner lätt och man är inte lika lätt att komma ihåg då antagligen många mailar!

Hälsningar

Fredrika

Upp till toppen
Annons: