06. CV & Personligt Brev

Skriva CV och personligt brev

2017-09-14 16:29 #0 av: emeliiiiieee

Ska skriva CV och personligt brev till ett jobb som personlig assistent. Vad är viktigt att få med? Jobbet är bara på deltid så tid till plugg kommer hinnas med, ska jag ta upp det med?. Och vad ska personliga brevet innehålla? Har noll koll då jag aldrig skrivit personligt brev och skrev mitt CV för ca 3 år sen sist haha 

Anmäl
2017-09-18 18:49 #1 av: papa-bear

har du kollat vad af skriver på deras hemsida? annars kan du ju hitta cv-akuter och hjälp med personliga brev om du googlar.

Anmäl
2017-09-18 20:01 #2 av: emeliiiiieee

Gav upp skrivandet då jag inte blir klok på vad jag ska skriva och hur jag ska formulera mig haha

Anmäl
2017-09-19 16:13 #3 av: AMJJ

Ge inte upp, följ en mall. Det personliga brevet ska vara kort och beskriva vad du kan, vad du vill och varför du ska ha jobbet - motivera! Ta m allt som är relevant, se till att inte ha några glapp. Skriv strukturerat. Jag jobbar med att granska CV och vet att det första intrycket är viktigt, 

lycka till!!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.