Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2517 ggr
CayKantos
2017-06-12 22:10

Jobbar fulltid, söka annat

Jag jobbar just nu fulltid som vikarie, kontrakt går ut i Augusti. Men vi har pratat om jag ska jobba kvar som deltid (då jag ska plugga från Augusti, deltid på heldistans). Men det är egentligen inte mitt sorts jobb, jag upptäckte dock en annons för drömjobbet idag och sökte på en gång.. men hur funkar detta egentligen? Jag kan ju egentligen säga upp mig, men är det två månaders uppsägningstid? Help meee :P

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Åsa S
2017-06-12 22:29
#1

Beror på hur ditt kontrakt ser ut, ofta kan man inte bryta en tidsbegränsad anställning i förtid varken från arbetsgivarens sida (efter att provanställningstiden  passerat) eller från arbetstagaren om man nu inte har skrivit in det i kontraktet vid anställandet. Sedan finns det ju arbetsgivare som är sjyssta och kan tänka sig att låta arbetstagaren bryta kontraktet i förtid även om man inte har rätt till det.

Uppsägningstid har man normalt sett bara vid tillsvidare anställningar inte när det är tidsbegränsat som ex. vikariat eller projektanställningar

Stallmima
2017-06-16 21:29
#2

Om du får ditt drömjobb som du sökt kan du bara låta nuvarande kontrakt löpa ut och hoppas det nya jobbet accepterar din tid ut på kontraktet. Lycka till!  🌺

Upp till toppen
Annons: