Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2853 ggr
Mia-45
5/13/17, 8:48 AM

Hotad av ag!

Jag jobbar på en hälsocentral som i oktober ska stänga.  Den är privatägd men går under uppdrag av Landstinget som jag fattar det som. 
Nu är det så att jag fått annat jobb på en annan hälsocentral och dessa kommer utöka sin verksamhet och fortsätta i samma lokaler som den hälsocentralen jag jobbar för nu. 
Patienterna frågar och är orolig om det kommer något nytt. Jag har sagt till de att det gör det så de behöver inte vara oroliga. 
Nu fick min nuvarande arbetsgivare reda på att jag har sagt detta till patienter som frågat och han hotade då mej med att om han hör detta mer så kommer han sparka ut mej omedelbart. 
Och att detta blir rättsliga åtgärder. 
VA???

Jag kan förstå om han hade blivit tvungen att stänga kliniken att han inte vill att det ska komma fram att en annan ska öppna. Men nu är det så att han själv valt att stänga. 
Får jag då inte lugna mina patienter när de är oroliga och ska jag ljuga för de när de frågar. 
Jag är nu satt med munkavel på jobbet de sista två veckorna jag jobbar där. 

Skrev ett mail till min kontakt på facket om hur jag ska anmäla dessa hot. 
Vad mer kan man göra? Nån som vet?

Annons:
_Fisken
5/13/17, 9:04 AM
#1

Han ska stänga "centralen" och du har talat om för oroliga patienter att en liknande "central" ska ta över verksamheten? 
Din nuvarande chef tycks vara i behov av nån form av vårdplan han också för han verkar ju helgalen. Jag skulle gjort som dig; talat med facket och samtidigt googlat på "arbetsmiljö".  
https://www.av.se/om-oss/kontakta-oss/kontaktformular/

Mia-45
5/13/17, 9:08 AM
#2

Ja Fisken

Håller verkligen med dej. Att hota sin personal oavsett vad det handlar om, är INTE ok!! 
HAN har valt att stänga. Och när det nu kommer en ny så ska min AG spela offer i detta hela och skylla på alla andra att vi gör fel. Han går speciellt på mej. 
Han säger att jag ljuger om saker som har med den nya hälsocentralen att göra. 
Men jag vet ingenting om vad som hänt mellan de två. De hade förhandlingar sinsemellan för ett tag sedan som gick i stöpet. 
Och nu är jag alltså hotad. 
Kommer sannerligen att gå vidare med detta. 
Har för mej att det ska finnas en instans på sjukhuset i Kalmar som handhar just ärenden om primärvården. 

EDIT: Tack för länken. Har nu skrivit till de.

Niklas
5/13/17, 9:10 AM
#3

#0: Vad menar han att ditt lagbrott består i?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Mia-45
5/13/17, 9:15 AM
#4

#3 Inte en aning. 
Han kom med dessa hotelse tre gånger under en och samma dag. 
Men vad han grundar lagbrottet i förstår inte jag heller. 
Tror bara han ville att jag skulle bli rädd.

Maria
5/13/17, 9:19 AM
#5

Du har ju inte gjort något brottsligt vad jag kan se.

Synd bara att ni inte innan kommit överens vad som ska sägas till ordinarie patienter. Då hade det varit enkelt😉

Han har valt att stänga skriver du men det ligger säkert mer bakom stängningen eftersom det är strandade förhandlingar. Kanske därför han agerar så surt?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
5/13/17, 9:22 AM
#6

#5 Det kan ligga annat bakom stängningen ja. Men så länge som jag inte vet något om det så kan jag ju heller inte agera utifrån det. 
Vi fick säga att han skulle stänga och varför. Jag har sagt detta till de som frågat men blir nu hotad. 
Men saken är den att han ändrar hela tiden på det som är bestämt sedan innan. Och ändrar efter sitt egna tycke. 
Men jag har inte gjort något lagbrott som han kan anmäla. Så jag är inte rädd. 
Men han får nu en anmälan på sej för olaga hot på personal.

Annons:
Maria
5/13/17, 9:46 AM
#7

Jag tror inte detta går under "olaga hot" eftersom du inte personligen är hotad där rädsla ingår men jag är osäker…

Ok är det ju inte😡

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
5/13/17, 9:49 AM
#8

Maria

Jag ÄR personligen hotad. Det var till mej han sa dessa hot. Att han ska kasta ut mej om jag säger mer om detta till nån patient. Och att det kommer bli rättsliga åtgärder. 
Om det inte går under hot så ska jag försöka med kränkande särbehandling. 
För detta är inte OK. 
Han kan inte hota personal. Gör jag inget åt detta så kommer han fortsätta med andra.

Maria
5/13/17, 9:51 AM
#9

Jag har inte sagt emot dig, jag bara funderade över termen "olaga hot".

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
5/13/17, 9:53 AM
#10

Nä Maria det har du inte.😉

Kan heta nåt annat kanske. Jag ska iallafall försöka få i genom en anmälan på detta.

Aleya
5/13/17, 10:16 AM
#11

Vet du vad jag tycker att du gör: när han nu satt munkavel på dig så be alla oroliga patienter kontakta han. Då får han ju sköta detta som han vill och få telefonsamtal lite nu och då. Och blir han förbannad då så då vet jag inte vad det är för fel på han.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
5/13/17, 10:25 AM
#12

DET var ett bra tips Aleya! 😃
Jag sa till en patient igår som undrade hur det nu blir, att jag är förlagd med munkavel nu.  Och denne patient vet att jag vet en massa.  Han bara tittade på mej. 
Han sa med att det är HANS patienter och de mailar honom. Jaha och????🤔

Det som jag tycker är det konstiga i allt…är att han VEEET vem som kommer starta där igen. Det har till och med stått i media nu. Men han säger att han inte vet någonting. Låssas vara ovetande. 
Han är en sån AG som gärna smusslar och håller tyst om saker. 
Och nu försöker han få mej till att vara boven i dramat. Att det är jag som drivit på så att den andra hälsocentralen ska öppna där. 
Herrejösses en sån soppa. Tur jag bara har två veckor kvar på detta ställe.

Aleya
5/13/17, 10:42 AM
#13

#12 kör hårt med mitt förslag. Och frågar han varför du gjort så så säger du att han har ju bett dig att inte säga nått. Så du tänkte att han vill ha hand om detta själv så därför har du hänvisat folk.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Mia-45
5/13/17, 10:44 AM
#14

Ja jag ska göra detta Aleya.

Men saken är den med att patienterna som vart inne hos honom innan hos mej, har frågat honom. Men då säger han att han inget vet. 
Då kommer de till mej och frågar…hahaha..
Men jag ska göra så som du säger Aleya. 👍

Aleya
5/13/17, 11:41 AM
#15

#14 säg gärna hur det gått

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zepp
6/30/17, 8:28 PM
#16

Skit i honom.. och du får nytt jobb på nya vårdcentralen hur som helst!

Säg till patienterna att du inte vet alla turer, men kommer att vara kvar hur som helst och med en ny huvudman!

Såå landstinget kommer med stor sannolikhet inte överge sina patienter hur som helst utan bara byta ut din arbetsgivare mot någon annan.. och du kan varken lova att det blir bättre eller sämre!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: