Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2227 ggr
[nevamisse]
4/10/17, 2:42 PM

Jobbfunderingar. Vad arbetar ni med?

Jag ska så småningom läsa vidare, jobbar som undersköterska och vill i framtiden ha ett annat yrke med högre lön, normala tider (dagtid vardagar) och kanske lite mer frihet dvs att man inte står lägst i hierarkin.

Trivs i vården, men vill inte bli sjuksköterska, kanske jobba mer med hälsa/friskvård än sjukvård. Eller prova något helt annat, tror jag skulle kunna trivas med kontorsjobb.

Ett problem är när jag tittar på lönestatistik, så är många av de yrken jag är intresserad av inte särskilt välbetalda. Välbetalt behöver det inte vara, men ska jag läsa några år och få studieskulder så vill jag åtminstone komma bortåt eller över 30' före skatt. Självklart kan man inte få högsta lönen direkt, men efter några år vill jag i alla fall ha chans att öka lönen. 

Vad arbetar ni med? Blev yrkesvalet som ni hade tänkt er? Är ni nöjda med lön, arbetstider, förmåner mm?

Annons:
Halvdansken
4/10/17, 3:12 PM
#1

IT sen -83. Bra lön, bra arbetstider, bra kolleger.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

tlover
4/10/17, 3:22 PM
#2

Egen företagare, ville det i 10 år innan jag startade, obefintlig lön så det skulle kunna vara bättre men hellre låg lön än att jobba med annat, jobbar dygnet runt, året om (semester? Vad är det?), inga förmåner förutom att jag får testa spännande teer, ingen trygghet men det är ändå det jag vill arbeta med (även om jag tänker leja bort "det tråkiga" när ekonomin börja tillåta det)

l'm back

Ria74
4/12/17, 4:05 PM
#3

Sensoriker på deltid och resterande tid barnskötare på en förskola. Jättebra lön inom sensorik och helt okej lön som barnskötare. Bra arbetstider på båda ställena.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Åsa S
4/14/17, 1:59 PM
#4