Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 1231 ggr
[pusselbit]
2/20/17, 11:39 PM

Första arbetsintervjun(?)

Jag ska träffa min ev.  framtida arbetsgivare inom snar framtid men mötet skulle bara hålla på 10-5 min, vad innebär detta? eftersom detta är min första arbetsintervju har jag läst på nätet hur man kan förbereda sig men mallen för hur en intervju 'brukar' se ut går ju inte att genomföra på 10 min?

Annons:
mangemani4
2/20/17, 11:56 PM
#1

intervjuns längd beror på vart du söker jobb. en del företag är väldigt formella och korta mot en, alltså att man stiger in, sätter sig ned och sedan ställs frågor om din jobberfarenhet osv, kikar igenom ditt CV och lite snabb info om dig själv och sedan är mötet slut, vilket kan gå på under 10 min lätt ibland, sen har vi ju de som tar sig tid med en, lite mer avkopplat, bjuder på kaffe/fika, lite små prat innan intervjun sätter igång där de grundligt och avslappnat frågar ut dig, vilket kan ta uppåt 30 min om inte mer. beror helt på vilket företag du ska till.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

trettiotrean
3/16/17, 10:53 PM
#2

Har du lämnat in ditt cv och personliga brev sedan tidigare, vilket jag antar att du gjort med tanke på att du blivit kallad till intervju, så behöver du inte förbereda dig så mycket. Alla arbetsgivare är olika. Har du inte fått instruktioner innan så ska du bara komma dit med glatthumör och med positiv inställning. Under intervjun ska du vara dig själv och ärlig. Du ska självklart sälja in dig och berätta om dina starka sidor, men var även ärlig med dina brister. När du väl är på intervjun kommer arbetsgivaren/rekryteraren guida dig igenom hela intervjun. Du ska bara svara på dennes frågor. Svårare än så är det inte.

Upp till toppen
Annons: