Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 989 ggr
CayKantos
2017-01-23 10:25

Blandade frågor

Hej! Jag har lite frågor och funderingar. Hur funkar det ca när man vill ta semester från sitt jobb? Behöver dom veta länge innan eller?? Samt har dom rätt att neka det önskade tidspunktet man har önskat semester? Så man måste förskjuta det? Då undrar jag även, om vi säger jag har ett jobb. Men får chans att jobba drömjobbet. Är det möjligt bara att säga upp sig utan förvarning? Samt kan man gå till jobbintervju utan jobbet jag redan har vet? Ska även sägas att jag jobbar som personlig assistent vilket innebär att om jag "försvinner" måste dom omedelbart hitta nytt personal.. så jag känner mig taskig att jag vill ta mina ca 5veckors semester eftersom dom kommer bli underbemannade i dom 5 veckorna…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Sattyg
2017-01-23 10:48
#1

Ja, dom kan neka dig semester. Jobbintervju kan du gå på utan att nuvarande jobbet vet om det, däremot har du väl uppsägningstid på minst 1 månad? Men ibland går ju det att lösa genom att man får in en vikarie som jobbar för dig under uppsägningstiden.

CayKantos
2017-01-23 11:04
#2

Yes tack! Ska prata med dom ang semester idag tänkte bara det va bra att veta lite basic stuff först ;D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Madde
2017-01-23 21:57
#3

Under juni-augusti har man rätt till 4 veckors sammanhängande period. Men man kan ju bli förlagd vart de veckorna ska vara.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

CayKantos
2017-01-23 23:42
#4

Tack! Fick samma info på jobbet idag! Vi ska alla ta ett prat om det nästa månad vilket passade mig perferkt :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: