Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 872 ggr
Stallmima
12/13/16, 7:45 PM

Linkedin

Är det någon här inne som använder Linkedin som jobbsökeri?

Annons:
Åsa S
12/16/16, 4:10 PM
#1

Nej förstod aldrig vad vitsen var med det. De tryckte jättemycket på arbetsförmedlingen och kurserna man blev skickad på att använda Linkedin men man fick inte riktigt någon beskrivning på hur de tänkt sig att man skulle söka jobb där. Jag gjorde nån profil där men så mycket mer blev det inte. Fick jobb genom att fylla i ett formulär på ett företags hemsida istället.

Carmarino
12/16/16, 4:50 PM
#2

Jag använder det. Har haft lite "besök" av rekryterare, men man måste vara rätt aktiv där för att få några jobb. Fick mitt nuvarande vikariat dels via kontakter och dels via LinkedIn.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

ElLobo
1/8/17, 12:02 AM
#3

Japp. Skaffat många kontakter och har haft en hel del besök av rekryterare och andra. Nu finns det ju också en jobbsökarfunktion där ens nuvarande företag inte ser att man letar nytt jobb - om man inte själv vill det.

ApanAnn
2/1/17, 5:50 PM
#4

Jag skulle säga att det beror på vilken bransch som är aktuell. Jag har en profilsida, men har inte aktivt sökt jobb genom LinkedIn eftersom tjänsterna jag varit intresserad av inte läggs ut där.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: