Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1815 ggr
Blanksteg
11/11/16, 8:31 PM

Extrajobb vid sidan av studier

Hej!

Jag har pluggat i flera år men insett att jag inte vill jobba med det jag pluggat till. Så jag funderar på att plugga någonting helt annat.

Problemet är att jag ju då behöver ha ett jobb vid sidan av för att finansiera studierna. CSN är inte aktuellt.

Har ni några förslag på extrajobb där man tjänar minst 8000 kr i månaden?

Typ av jobb spelar ingen roll, så länge det inte är telefonförsäljning (redan testat det).

Annons:
Madde
11/12/16, 5:57 PM
#1

Jobba på ett lager eller något sånt?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Åsa S
11/12/16, 6:17 PM
#2

Jag jobbade på systembolaget då jag pluggade de behövde ofta hjälp fredag kväll/lördagar +under högtider som ex. jul/påsk/midsommar + där jag jobbade behövdes det även hjälp under sommaren och jag klarade mig rätt bra. Jag jobbade i stort sett alla lördagar och tackade sällan nej till att komma in och jobba några timmar ifall jag kunde jobba.

Borde finnas många andra butiker som har samma behov.

Stallmima
11/14/16, 7:42 PM
#3

Gå in på arbetsförmedlingens sida, det finns många företag som söker just studerande till extrajobb

Blanksteg
11/16/16, 9:53 PM
#4

tack! ska kolla upp era förslag :) Systembolaget kanske blir lite svårt, eftersom jag inte dricker alkohol :P

Tror ni det är möjligt att studera till sjuksköterska och jobba samtidigt? Blir väl tufft när man är ute på praktik? Känner att jag skulle vilja utbilda mig till barnmorska.

oh-la
11/17/16, 10:23 AM
#5

#4 allt beror nog på hur du är som person. Jag tyckte inte sjuksköterskestudierna var så jobbiga och jobbade under tiden. Min man likaså. Nu läser han till läkare och har jobbat 40% som sjuksköterska under de studierna. Som sagt, allt beror på hur du är och hur du lägger upp det. Du kan säkert söka jobb inom äldrevården! Dom brukar gärna ta sjuksköterskestudenter och det brukar alltid finnas jobb. Där får du ju lite praktiskt arbete inom vård också.

Blanksteg
11/17/16, 10:32 AM
#6

#5 ok tack! :) jobbade du under praktiken också?

Annons:
oh-la
11/17/16, 11:49 AM
#7

#6, jag hoppade av första dagen på praktiken. Visade sig att sjuksköterska inte var min grej :) min man jobbade däremot under praktiken både till sjuksköterska och senare som läkare. Han har gått på schema och kunnat lägga in pass när han kan så fort han vet hur han går i skolan.

Blanksteg
11/17/16, 12:12 PM
#8

ah ok :) skönt att höra att det går iaf.

Upp till toppen
Annons: