Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Allmänt 02. Vägen till ett jobb 03. Utbildning 04. Yrken 05. Arbetsförmedlingen 06. CV & Personligt Brev 07. Anställningsintervju 08. Jobbsajter 09. Bemanningsföretag 10. Personal sökes 11. Praktik 12. Jag har fått jobb! 13. Fackförbund 14. Arbetsvillkor 15. A-kassa och andra bidrag 16. Försäkringskassan 17. Starta eget 18. Pension 19. Budgettips 20. Off topic (OT) 21. Presentationer 22. Om sajten & iFokus 23. Tävlingar!
05. Arbetsförmedlingen

Ersättning av AF

2016-08-15 15:11 #0 av: Sandiy

Vet inte riktigt vart jag ska vända mig men jag är inskriven hos Af och har ännu inte fått min första ersättning ska få det denna månad.

Grejen är att jag håller på och tar körkort, har uppkörning nästa vecka, har halkan imorgon. Dessutom är jag gravid och ska på rutin ultraljud på torsdag. 
Nu är det seminarium imorgon till torsdag som jag inte kan gå på, och i lappen jag fick hem står det att om man inte kan komma ska tiden bokas om så min ersättning inte påverkas. 
När jag pratat med min handläggare så säger han att min ersättning kommer ändå att påverkas då inget av de jag ska göra är en giltig anledning till och missa dessa seminarium. De enda anledningarna är om man ska jobba eller på intevju. 

Ska jag alltså skita i mitt körkort o avboka allt? (Inget jag kommer göra), skita i ultraljudet som är viktigt? Tänk om mitt barn har allvarliga fel som gör att jag måste avbryta min graviditet? 
Blir så frustrerad på dom!! Vad ska jag göra?? Ska jag alltså missa min ersättning pga dom?? Finns det nånstans man kan vända sig? 

Anmäl
2016-09-16 07:00 #1 av: _Fisken

Går det inte att boka om (inte boka av) halkan och ultraljudet en eller två dagar? Det måste gå å prata med dem...förklara problemet för körskoleläraren och även med doktorn.  

Anmäl
2016-09-20 18:26 #2 av: OlgaMaria

Rent krasst så får du nog boka om halkan, ultraljudet och eventuellt uppkörningen. Allt sådant kan du faktiskt boka om. Don't fuck med AF säger jag bara, tyvärr.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.