Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 992 ggr
Jossangizmo
8/10/16, 10:43 AM

Hundskötare

Hej!

Jag tog studenten i år som djursökare och söker många jobb inom hunddagis. Jag har sökt ronder på google när det gäller lön som hundsötare, då har det stått 20k innan skatt. Stämmer detta? Och kan man leva på lönen som man tjänar som hundskötare? Bor hemma men kommer flytta hemifrån så fort jag har chansen. Bor i Skåne och söker för det mesta bara jobb här, om det är till någon hjälp. 

Tacksam för svar! :)


Annons:
taylor__lambert
8/10/16, 11:09 AM
#1

Vet inte vad de får men jag skulle lätt kunna leva på den summan. Just nu lever jag och min mamma på 2000:-/mån efter allt är draget, vi får ca 12 000/mån (om inte mindre). det går att leva på bara man vet hur man prioriterar.

Men jag ska säga att det jobb man gör på hunddagis är inte riktigt värt den summa pengar man får. Man sliter ut sin kropp efter ett år, speciellt ryggen och axlarna. Det finns bättre jobb.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Herveaux
8/10/16, 11:24 AM
#2

Jag har jobbat på hunddagis och jag vill minnas att jag fick den summan i lön.
Det gick absolut att leva på, då hade jag eget boende, (stor) hund och två katter också. Precis som #1 skriver så får man prioritera. 🙂

Tyvärr har #1 även rätt om hur slitsamt det kan vara att jobba på ett hunddagis.
Man måste ta hand om sin kropp för att den inte ska ta stryk.
Jag älskade att jobba med hundarna, men det är lite som att jobba i stall, man gör det för kärleken till djuren - inte för lönen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Jossangizmo
8/10/16, 11:35 AM
#3

När jag skrev om man kunde leva på lönen så menade jag om man tjänade mindre än dem 20k, lite dåligt skrivet av mig haha. Läste på ett forum att vissa tjänade 60kr/tim, men det var från 2008 så tider förändras. 

Men som du sa #2, jag vill jobba för jag älskar hundar och dem gör mig lycklig, så lönen spelar egentligen ingen roll, va mest bara nyfiken :) 

Om jag får jobb inom hunddagis branschen så får jag väl se hur länge jag klarar det fysiskt. Just nu jobbar jag donken och det väldigt jobbigt psykiskt, men det är ett jobb så det är bara till att stå ut haha :)


taylor__lambert
8/12/16, 2:44 PM
#4

Det finns ju tyvärr på hunddagis man bränner ut sig både fysiskt och psykiskt. Alla dagis är tyvärr inte att hänga i julgranen med andra ord. Men jag önskar dig lycka till och att du hamnar på ett bra dagis!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: