Annons:
Etikett05-arbetsförmedlingen
Läst 2490 ggr
Mia-45
4/5/16, 7:00 PM

Arbetsförmedlare som inte sköter det de ska!!

Jag har nu fått ett fast jobb på en hälsocentral på labbet. Trivs mycket bra och jag klarar av det även med min värk. 
Nu är det så att arbetsgivaren och min handläggare inte är överens om lönebidraget (när det ska starta) och min handläggare på AF ringer mej och i stort sett gnäller över att min arbetsgivare har så bråttom. 
Jag sa då till henne att detta måste vi ju reda ut och att hon får ta kontakt med min arbetsgivare och bestämma en tid för träff. Detta är nu två veckor sedan och än har hon inte kontaktat honom om detta. 
Det var även svårt att få till en träff precis när jag hade börjat, utan jag fick ringa och tjata och tjata. 
Till slut sa min arbetsgivare att hon måste höra av sej om jag ska få jobba där alls. DÅ blev det eld i baken på henne. 

Men nu är det alltså likadant!! 
JAG fick ringa henne idag och säga att min chef nu är arg för att hon inte hör av sej och då säger hon att hon har såååå mycket annat. 
Jaha…men när någon har fått jobb och det ska till ett lönebidrag så får de faktiskt prioritera detta lite mer!! Eller vill de inte att folk ska få jobb?
Hon sa till mej idag att hon inte vet hur hon ska börja eller formulera sej. 
Inte mitt problem! Det är HON som får reda ut denna röran ihop med min arbetsgivare. 

Men OM det nu skulle gå så illa att min arbetsgivare inte låter mej få vara kvar då hon på AF sabbar det….vad kan jag då göra? Stämma AF???

Annons:
VildaVittra
4/5/16, 7:14 PM
#1

"JAG fick ringa henne idag och säga att min chef nu är arg för att hon inte hör av sej och då säger hon att hon har såååå mycket annat. "

Säg åt henne att om dom nu har så mycket att göra på hennes arbetsplats, så kan de ju anställa några arbetssökande där. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mia-45
4/5/16, 7:15 PM
#2

Hhahaah så sant VildaVittra 😃

TjockaBerta
4/7/16, 5:38 PM
#3

Vänd dig till hennes chef och be om hjälp.

>>>Malum domesticum<<<

Stallmima
4/9/16, 12:09 PM
#4

Denna process skall skötas mellan AF och din arbetsgivare, du skall egentligen inte vara inblandad förutom ditt arbete på företaget. Detta tyder på en dålig AF-anställd. Be gärna chefen på din arbetsförmedling titta på detta. Den kraft du har ska du fokusera på ditt arbete inte att styra upp annat. Lycka till!   🌺

Mia-45
4/9/16, 12:17 PM
#5

Jag har sagt till henne att de nu får sköta detta själva. 
Min arbetsgivare kan ju själv ringa henne eller hon honom.
Nu har jag fått ett nytt anställningsavtal med nytt datum, som hon på AF ville ha. 
Hon säger med att allt gick fel till ifrån början. Att jag egentligen skulle börjat med praktik för att enklare sedan kunna få lönebidraget. 
MEN….hon visste detta från dag 1 att det inte var en praktik och att hon då kunde informerat mej om vad som gällde. Detta gjorde hon INTE. 
Och hon dröjer med att höra av sej när det har blivit fel. 
Under all kritik!😡
Nu får vi hoppas att de löser detta för jag tänker inte vara någon slags förmedlare mellan AF och min arbetsgivare. 

Strular det mer kommer jag kontakta hennes chef på AF.

Stallmima
4/9/16, 5:33 PM
#6

#5   Men det låter ju jättebra, du ska inte behöva ta den delen. Bra du kontaktar högre chef om det strular mer   👍

Annons:
ninor
4/12/16, 7:43 PM
#7

Jag har själv en del kontakt med arbetsförmedlingen genom mitt arbete (jobbar inom socialtjänsten). Den info vi fick senast från arbetsförmedlingen i kommunen där jag jobbar var att "de inte har möjlighet att arbeta med lönebidragsanställningar pga deras arbetssituation".

Arbetsförmedlare har SJUKT MYCKET att göra. Men det ska givetvis inte drabba klienter så som detta har gjort. Mitt tips är att lyfta det högre upp till närmaste chef. Kanske inte för att arbetsförmedlaren "inte gör sitt jobb", men för att det oftast är just cheferna som har makt att göra någonting och att de ofta behöver få hintar om att saker och ting inte fungerar för att förändring ska ske.

Säger ingen något så förutsätts det ofta att allt är frid och fröjd och att systemet är perfekt…. ;-)

Upp till toppen
Annons: