Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 1242 ggr
[EllenAlicia]
2016-03-20 20:17

Mer änbara ett sommar jobb

Hej, jag måste tjäna pengar och det betyder skaffa nått sorts jobb! Jag har frågat pappa vart jag kan få jobb men han säger att de inte finns något (om man inte känner någon).. han kom på att dela ut tidningar men man får så lite pengar av de. han sa oxåpå ett ställe där man typ fixar i rabatt och sånt.

Jag har skrivit till komun om sommarjobb men det kommer bara vara 2-3 veckor om jag ens får jobbet och då tjänar man inte mycket ( för att de ät komunen). Pappa ska oxå fråga på hans jobb men förra året fick han ett nej och antagligen kommer han få det igen.  

vad finns de för jobb för en 17 åring?

Annons:
vendelay
2016-03-20 20:25
#1

Det finns massor med jobb! Telefonförsäljare, servitris och säljare (alltså inte över telefon) är några som det ofta inte krävs någon erfarenhet för. Om du verkligen inte kan få något jobb alls föreslår jag att du praktiserar eller volontärarbetar för att få den erfarenhet som ibland krävs för det jobb du vill ha. Lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Åsa S
2016-03-20 20:40
#2

Kolla även med såna firmor som håller på med trädgårdsskötsel (du bör dock ha nån slags erfarenhet man ska ju bara rensa bort ogräset så man måste ju veta vad som är ogräs och vad som inte är ogräs), många kyrkogårdar brukar också behöva ha sommarjobbare och det brukar inte vara så stor konkurrens om såna jobb.

Upp till toppen
Annons: