Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Allmänt 02. Vägen till ett jobb 03. Utbildning 04. Yrken 05. Arbetsförmedlingen 06. CV & Personligt Brev 07. Anställningsintervju 08. Jobbsajter 09. Bemanningsföretag 10. Personal sökes 11. Praktik 12. Jag har fått jobb! 13. Fackförbund 14. Arbetsvillkor 15. A-kassa och andra bidrag 16. Försäkringskassan 17. Starta eget 18. Pension 19. Budgettips 20. Off topic (OT) 21. Presentationer 22. Om sajten & iFokus 23. Tävlingar!
06. CV & Personligt Brev

Sommarjobb

2016-03-10 23:06 #0 av: [eliinmeyer]

Hej

Jag ska söka mitt första sommarjobb nu i sommar tänkte jag och behöver veta vad man ska få med i brevet man skriver till dem. Ska det vara långt, kort? Tacksam för alla svar :)

"nu är hat okej, om det riktas åt rätt håll"
Anmäl
2016-03-11 21:52 #1 av: vendelay

I ditt CV ska du ha med dina erfarenheter, alltså t.ex. tidigare jobb, praktikplatser, volontärsarbete, utbildning eller vad som helst som kan tänkas vara relevant. Ditt CV ska (enligt mig!) aldrig vara längre än en sida. Om du inte har haft så mycket jobberfarenhet innan kanske till och med en halv sida räcker! I ansökan eller det personliga brevet kan du skriva något om dig som antingen beskriver dig som person eller som visar varför du är relevant för jobbet. Om du söker till servitris kan du berätta att du är stresstålig exempelvis. Ditt personliga brev bör (enligt mig!) aldrig vara längre än en halv sida.

Sedan ska såklart namn, telefonnummer, adress eller ort, mailadress, ev. körkort osv stå med. Datum du sökte jobbet kan också vara bra. Lycka till!

"Vegans don't just say they love animals..." 
Medarbetare på Vegan iFokus Hjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.