02. Vägen till ett jobb

Helgjobb 16 år!

2015-12-27 23:36 #0 av: truedobrevic

Hej, jag ska köpa en hund till sommaren och behöver därför pengar. Jag är dock bara 16 år och har ingen aning om hur jag ska göra. Jag kommer hem 17:00-17:30 från skolan varje dag så ett jobb efter skolan blir nog väldigt svårt. Därför skulle jag behöva ett helgjobb, så kan någon hjälpa mig med hur jag ska göra?

Tack i förhand, Caroline.

Anmäl
2015-12-28 00:16 #1 av: VildaVittra

Bor du utanför planlagt område, så kan man gå plus på småskalig äggproduktion, både med vaktlar och höns. Sommartid kan man odla grönsaker och sälja på torget, på höstarna kan man plocka svamp och också sälja. 

Sedan kan man starta "Hemservice" där man erbjuder allt ifrån gräsklippning, barnvakt till husvakt.

Att ha drivit ett eget företag om än i liten skala är något väldigt bra att kunna sätta på sin framtida CV. 

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2016-01-13 21:12 #2 av: powerofthebass

Resturang typ mac d el max

Anmäl
2016-01-13 21:15 #3 av: Halvdansken

Grannar mm, med hudrastning, gräsklippning osv. Eller reklamutdelning.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.