Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 4074 ggr
Fridaaaa
2015-11-17 17:58

Jobb hemifrån?

Vet att jag frågat här någon gång innan men är verkligen desperat just nu känns det som! Behöver verkligen något extrajobb! 

Behöver vara jobb hemifrån eller helgsjobb. 
Eller om man kan göra något eget hemma och sälja och få in liten inkomst i alla fall?

Tidningsbud har jag redan kollat upp. Hundvakt kan jag inte vara pga att jag har tre hundar själv.  McDonalds och såna superstressiga jobb klarar jag tyvärr inte av :( (nej handlar INTE om vilja! Lika bra att nämna det).

Kollar på platsbanken regelbundet.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
monstermash
2015-11-17 18:03
#1

Men du fick ju massa förslag i din förra tråd, någon måste väl duga? Annars får du nog ge upp det där med att skaffa extrajobb.

Fridaaaa
2015-11-17 18:05
#2

#1 Den är extremt segladdad på mobilen. Vill inte ha massa OT:
Jag måste dock ha ett jobb, finns inga andra alternativ.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
2015-11-17 18:16
#3

Då tycker jag du börjar med att lista alla jobb du INTE kan ha, så slipper alla som vill hjälpa det tröttsamma "nej inte det" till alla deras förslag.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Halvdansken
2015-11-17 18:35
#4

Och andra begränsningar som "det är för dyrt att ta sig fram o tillbaka med bil", "det är för långt att cykla" osv.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fridaaaa
2015-11-17 20:57
#5

Helgsjobb: Max 3 mil dvs max 6 mil tur & retur, annars är det inte lönsamt.

Jobb jag inte kan ta: Dagtidsjobb, kvällstid de dagar jag är i skolan. Stressfulla jobb som t.ex McDonalds. Hemmajobb är det bästa om det går (eftersom jag är en del i skolan med).  Stress vet jag att man får räkna med men klarar inte den typ av stress som är på hemtjänst och snabbmatsställen t.ex

Cykel max 5-6 km. Nu vintertid blir det väldigt svårt att cykla dock. Inga vinterdäck plus usla vägar. Men har inget jobb inom 5-6 km ändå så.  Bil är dessvärre ett måste om jag inte jobbar hemifrån. Bussar går det i princip inga heller.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Halvdansken
2015-11-17 21:08
#6

Nånting i en klädbutik på lördagar, eller mataffär typ  sitta i kassan?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Fridaaaa
2015-11-17 21:10
#7

#6 Sitta i kassan får man inte göra direkt. Talat med folk som jobbar i affärer. Är lagret, packa upp varor och sånt först :/ Extremt sällan man kommer direkt till kassan :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Halvdansken
2015-11-17 21:15
#8

Ok, så kan du vara på lagret, packa upp osv? Skulle jag hellre gjort än att sitta i kassan, faktiskt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fridaaaa
2015-11-17 21:17
#9

#8 Aldrig jobbat på det, så vet inte hur pass stressigt och så det är.
Men kollat med närmaste tänkbara butiker men just nu sökte dem inte kvälls/helgsjobbare :( Men de har mitt CV så :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaLj
2015-11-19 22:10
#10

De brukar söka mysteryshoppers där man kollar bemötandet i olika butiker och om de kollar leg osv.

Det finns ju diverse mer eller mindre seriösa telefonföretag där man kan arbeta som "lyssnande medmänniska" och liknande hemifrån. Inga stora summor man tjänar men man kan nog tjäna en tusenlapp eller två om man arbetar flera kvällar i veckan.

[Melbun]
2015-11-20 11:11
#11

Något café i närheten som kanske behöver hjälp på helger? Bemanningsföretag deltid helg? Annars har jag tyvärr ingen koll på telefonjobb som man kan sköta hemifrån =)

Anne.K
2015-11-27 18:43
#12

Jobb som telefonintervjuare brukar finnas. Kan även skötas hemmifrån. Jag är själv timanställd som detta och tycker det fungerar bra. Dock inte jätte bra betalt. 90 kr/timmen före skatt. Men ett väldigt flexibelt jobb där man styr mycket själv när man kan/vill jobba. Funkar jätte bra i kombination om man studerar på dagarna då det är främst kvällar man jobbar. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Ria74
2015-12-01 19:25
#13

Något städjobb kanske. Finns ju städföretag som t.ex utför fönsterputs eller hemstädning på helgen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
madde_1991
2015-12-02 22:37
#14

Hej! Jag jobbar som nätverkare och söker nu efter nya kollegor. Kontakta mig gärna om du fortfarande letar jobb så berättar jag mer! :)

[Thiah]
2015-12-05 04:20
#15

#7 på de jobb jag haft i butik har det gladeligen tagits emot kassörskor. Men även där förekommer en del stress…

[LoveUnite]1
2015-12-17 11:34
#16

Marknadsundersökare/Telefonintervjuare , du sitter framför en dator och en dialer sköter uppringningen till folk och du läser efter vad som står på datorn.

Enkelt, inte stressigt och lätta pengar.

Finns många företag, de söker jämt folk, man får till en början oftast bara jobbar kvällar vilket sedan utökas till helger och är man duktigt kan man få jobba dagar.

Ett pass är mellan 4-5 timmar.

Kolla helst så du hittar ett seriöst företag med kollektiv avtal.
Hos vissa företag kan man även jobba hemifrån.
Man bestämmer sina pass 1 vecka i förväg.

sweetgum
2016-11-28 15:49
#17

Hej hej! Första gången i forumet. Jag har fått erbjudande om en fantastisk praktik utomlands men kommer inte tjäna någonting. Har gratis boende och mat men inget annat. Har ni tips på jobb hemifrån eller kanske frilans jobb? Vore bra att kunna tjäna någonting under tiden. Det är ändå ca 6 månader…

Medarbetare på Sydkorea iFokus

farvendal
2016-12-17 08:06
#18

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: