Annons:
Etikett04-yrken
Läst 2038 ggr
tinymaboroshi
2015-11-16 00:18

Vilken väg ska jag ta?

Hejsan!

Jag är 20 år, tog studenten förra året och jag gick fotografi. Jag har jobbat nu i ett år och märker att det blir allt jobbigare för mig och jag vill så gärna utbilda mig. Jag känner mer och mer att jag vill gå en utbildning och sedan jobba med ett specifikt yrke. Problemet är bara att jag inte alls vet vad.

Jag har varit inne på det mesta, djursjukvårdare, svetsare, makeup, teatersmink, nagelterapeut, konditor, bagare och en del mer som jag inte riktigt kommer på för tillfället.

Jag vill ha ett kreativt och gärna fysiskt jobb, gärna så man kan jobba 8-17 (mer omnejd såklart). Det hade varit ett stort plus om jag kan få vara som jag vill, vill jag gärna håret grönt så ska jag inte få sparken eller om jag i framtiden skulle vilja skaffa en syndig tatuering. Säger inte att jag kommer göra det men att jag ska kunna ha möjligheten, inget krav men ett plus.

Jag står verkligen fast och hade uppskattat hjälp.

Tack på förhand!

「3 2 1」


Annons:
Åsa S
2015-11-16 06:41
#1

Försök lista plus och minus med de yrkena du är intresserad av + intervjua nån som jobbar som det för att se exakt hur det jobbet är, ibland är inte yrken som man tror. Gör studiebesök på såna arbetsplatser som du funderar på kan vara ett ställe för dig.