Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 4065 ggr
Shalin
2015-11-10 23:15

Osocialt jobb

Hej.

Jag skulle så väldigt gärna vilja ha förslag på jobb där man INTE behöver vara social. Jag har ett väldigt socialt jobb men jag har aldrig trivts med människor. Min pojkvän säger att jag ser ju ut att trivas med att prata med folk. Visst gör jag väl det ibland men jag sätter hela tiden på min servicemask och det känns utmattande då det blir jobbigt i längden. Jag kan tyvärr inte jobba inom lager då det nog blir för tungt för min rygg. Så arbetet kan ju inte heller vara för slitsamt för kroppen :/ Jag har djurvårdarutbildning och jobbar nu med hemservice där man går hem till kunder och städar handlar och tvättar. Så har ni några förslag? :)


Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Shalin
2015-11-11 10:46
#2

Åh ett så underbart jobb! Jag älskar katter. Men går du hem till kunden då och passar katten eller det är hemma hos dig? Hur mycket betalt kan man få när man har ett sånt jobb? Jag har egentligen inget emot att jobba 50% men man vill väl helst jobba mer och tjäna mer än vad man gör nu.


Denna kommentar har tagits bort.
Shalin
2015-11-11 21:19
#4

Det låter som ett underbart jobb tycker jag ^^ Men ja det blir nog svårt om jag vill tjäna mer. Hoppas någon mer har förslag på jobb. Jag har funderat på översättare eftersom jag är väldigt bra på engelska. Men tydligen är konkurrensen rätt stor.


Gronstedt
2015-11-19 22:06
#5

#4: Konkurrensen är mördande för medelmåttiga översättare utan teknisk kompetens, men om du kan svenska och är hyfsat inläst på något eller några teknikområden så finns det hur mycket översättningsjobb som helst 🙂. Det kräver dock en del investeringar i maskiner och programvara för att komma igång.

Zpookey
2015-11-19 22:16
#6

100-200:-/h är väl ruskigt bra betalt för att passa katter?
Om det är möjligt att jobba 100% så är det ju c:a 16000-32000:-/mån 😮

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
91Marran
2015-12-18 03:09
#8

försöksdjurstekniker. Du gillar djur, vill ha ett mer "ensamt" jobb och det är verkligen ett jobb med egenansvar samt lätt social kontakt.

Mvh
Mig

vendelay
2015-12-18 14:54
#9

#8 Allvarligt? Gillar en försöksdjurstekniker djur?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

mejamylove
2015-12-27 23:41
#10

#9 Jag älskar djur och ska utbilda mig till det senare så det beror väl på individen. Det är inte dåligt med svenska försökdjur, tvärtom! Hellre i sverige med strikta lagar om djurhållning än att köpa in från kina med hemska förhållanden.

vendelay
2015-12-27 23:43
#11

#10 Själv associerar inte jag tortera med att älska men det är väl bara jag då…

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

VildaVittra
2015-12-27 23:48
#12

#11 Blir en ko torterad när man provar en ny mjölkningsmaskin på den? Blir en katt torterad när den får prova ett nytt foder? 

Eller tror du på allvar att man droppar syror i alla djurens ögon och då utan bedövning?

Försöksdjur är ett enormt vitt begrepp, som till och med innefattar fiskarna man provfiskar i havet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vendelay
2015-12-27 23:50
#13

All utnyttjning av djur är fel enligt mig. Jag skippar denna tråd nu, vill ni tortera djur så kan jag inte ändra på er.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
VildaVittra
2015-12-27 23:58
#14

#13 Vi torterar som sagt inte djur, men jag kan ju inte hindra dig från att inte vilja lära dig hur saker och ting är i verkligheten. 

Men det är ju väldigt lätt att sätta sig till doms över fotfolket, de som nyttjar produkterna (kikar du runt dig där du sitter kommer du ha mängder med saker som finns där till följd av djurförsök) kan ju försöka intala sig att deras samvete är rent.

Jag är väldigt tacksam för djurförsök, jag hade varit död för länge sedan annars. Och vi hade nog fortfarande använt giftiga båtfärger och förstört vår miljö ännu mer. Men så klart, vilda djur räknas ju inte, bara de fluffiga och gulliga. För hade alla djur räknats, så skulle djurrättarna flockats vid laboratorierna när bananflugestammar ska säljas utomlands, nu kommer de enbart när det gäller några hundar. 

Dubbelmoral.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

mejamylove
2015-12-28 00:51
#15

#11 Jag själv kommer inte testa djuren. Jag som försöksdjurstekniker tar hand om försöksdjuren. Men du är ju tydligen inte intresserad av att ens ta reda på rätt fakta.

(edit) Såg nu att du var vegan så jag inser att det är lönlöst att föra diskussionen vidare…

Upp till toppen
Annons: