Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 6414 ggr
Garnnystanet
10/13/15, 5:20 PM

Om man vill jobba på PostNord

Hur skulle ni gå tillväga om ni ville jobba på PostNord (Posten)?

____

Medarbetare på Autism.

Annons:
LinaLj
10/13/15, 5:36 PM
#1

Boka besök på den lokala avdelningen, typ studiebesök. Under besöket så säg att du är intresserad av att arbeta där, ha med CV och personligt brev och lämna.

Garnnystanet
10/13/15, 6:11 PM
#2

Var hittar jag den lokala avdelningen?  Googlar men hittar inte.

____

Medarbetare på Autism.

oh-la
10/14/15, 7:35 AM
#4

Vad är det du vill göra på postnord? Är det postutdelning, utkörning av paket, lager eller kanske logistik du vill hålla på med? Postnord har på sin hemsida länk till sin "karriärsportal" där dom lägger ut lediga jobb och har lite kontaktuppgifter till sin HR-avdelning. Dit kan du maila med frågor om vart du kan skicka ditt cv om du vill spontansöka eventuella framtida tjänster.

Garnnystanet
10/14/15, 8:22 AM
#5

Knepigt att beskriva men ingenting aom innefattar nån utbildning (efter gymn.) eller körkort iaf.

____

Medarbetare på Autism.

Garnnystanet
10/14/15, 9:51 AM
#6

Fast iofs jag skulle kunna kopiera, sortera och liknande saker. Jag tror jag skulle trivas med det. Jag skulle kunna göra massor med bra saker fast inget som jag kan koppla med ett specifikt yrke, vad jag kommer på.

____

Medarbetare på Autism.

Annons:
Halvdansken
10/15/15, 2:45 PM
#7

Hitta ett telefonnummer till personalavdelningen och ring dit o fråga.

Vad menar du med att "kopiera"?
Jag har själv sorterat post, men jag tror att det mest sker med maskin nu, i Malmö höll de på att installeras när jag var där (1994).

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Garnnystanet
10/15/15, 3:49 PM
#8

Kopieringsapparat

____

Medarbetare på Autism.

Zepp
10/15/15, 7:56 PM
#9

Postnord är främst ett åkeriföretag.. helst skall man ha körkort för lastbil!

De söker ständigt lastbilschaufförer!

De är såklart ett stort företag.. så de har en stor administration.. det är väl där du skulle söka jobb i så fall,, fast det jobbet är rätt likt vilket annat företag som helst, med administration.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

n00bArtWork
10/17/15, 11:48 PM
#10

Du kan komma in där via bemanningsföretag, annars vill ge gärna att man har körkort m.m

Kan dock ej rekommendera postnord då jag känner många som jobbar där och de går på knäna för att det är så mycket jobb att de har övertid typ jämt.

Om du bor i storstad så är ambulerande receptionist (åka kollektivt) något som kan passa, det är ett väldigt okvalificerat jobb.

Haztparken
10/21/15, 5:04 PM
#11

Min pappa är chef för avdelningen i våran stad för PostNord (posten) och dom har krav på att man ska ha körkort just för att om det skulle vara så ska man kunna hoppa in och ta en runda. Min pappa har ju inte hand om själva postutdelningen eftersom han är chef men flera ggr i veckan får han ändå köra runt och dela ut post pga sjuka anställda t.ex. och det hade ju inte funkat utan körkort. Dom har fått krav att bara anställa ifrån bemanningsföretag nu.

n00bArtWork
11/9/15, 2:55 PM
#12

#11 Men då är din pappa fantastisk som gör det, här går chef och lagledare hem innan de första kommer tillbaka från sina turer.

Haztparken
11/9/15, 3:14 PM
#13

#12 Jaså ja det är lite skillnad. Dom är 3 chefer här och ofta börjar dom jobba vid 7 på morgonen och kommer inte hem förrän 7 på kvällen eftersom det är så mycket som ska hinnas med med deras jobb och de anställda, så egentligen jobbar dom ju för mycket för det blir ju 12h istället för 8h.

Annons:
n00bArtWork
11/9/15, 3:18 PM
#14

#13 de anställda och de som de tar in via bemanning jobbar i snitt 10-13 timmar och alla chefer m.m drar så fort de kan ungefär.

Nu har t.o.m timanställda kastat in handduken för de inte fick lön, det börjar bli gravt kaos kan jag säga, att sen ha "planerad övertid" som det är nu när många får jobba över varje dag (och vart så länge) är emot arbetsmiljölagen.

Haztparken
11/9/15, 3:25 PM
#15

#14 Ja dom har ändrat om inom posten nu så hör från min pappa att det är rätt mycket kaos där också tyvärr… Men att det är så illa på vissa platser är ju inte acceptabelt! Förstår att folk kastar in handduken, det hade jag också gjort under dom omständigheterna!

n00bArtWork
11/9/15, 3:27 PM
#16

#15 Japp koncept utdelning fungerade inte så bra som Arken (huvudkontoret) trodde :P

Haztparken
11/9/15, 3:34 PM
#17

#16 Haha nej verkligen inte! Tycker dom på huvudkontoret borde komma ner och prova på hur det är att jobba som postare idag under deras ledning, då kanske dom förstår hur dåligt läget är! Men det är ju tyvärr bara att drömma vidare om det…

n00bArtWork
11/9/15, 3:44 PM
#18

#17 Exakt, men ja det lär aldrig ske.

Upp till toppen
Annons: