Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2248 ggr
tlover
2015-06-29 13:13

Skulle du jobba med medborgarlön?

Holland ska testa att införa medborgarlön på vissa ställen

Skulle du arbeta om du hade medborgarlön*?

* Medborgarlön är alltså att man får ett bidrag från staten utan krav

** Gäller varesig du är arbetslös och försöker hitta jobb eller tex är sjuk och behöver rehabiliteras/habiliteras för att komma ut till jobb.

l'm back

Annons:
tlover
2015-06-29 13:17
#1

Jag jobbar ju bara deltid och att jag skulle börja jobba heltid är orealistiskt för mig.

Men jag jobbar ju inte bara för pengarna (vilket är uppenbart då jag startat eget företag och inte kunnat ta ut lön/egna uttag än)

l'm back

Halvdansken
2015-06-29 13:30
#2

Det beror ju på hur mycket pengar man får.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

tlover
2015-06-29 13:33
#3

#2 Det beror väl lite på vilket land, i Holland skulle dom få det istället för socialbidrag så det skulle väl vara liknande här.

l'm back

[Thiah]
2015-06-30 19:17
#4

Jag skulle kunna tänka mig att jobba deltid. Tror inte att det är värst mycket man får i lön men inte har jag nu heller värst mycket pengar fast jag jobbar heltid. 

Däremot kan varken jag eller maken sluta jobba. Tror vi båda skulle bli knäppa på nolltid.

Scorpio97
2015-07-05 19:54
#5

Beror på lite hur mycket pengar det är. Om jag kan klara mig på dom pengarna och ändå leva som jag vill eller inte.

Men jag skulle troligtvis välja att inte jobba alls om jag hade möjligheten. Om jag hittar ett jobb jag verkligen gillar och har lite mer flexibla arbetstider kanske jag skulle kunna tänka mig deltid.


//Jessie

Fialialej
2015-07-09 23:29
#6

Annat: Jag skulle lägga min tid på att arbeta ideellt i föreningar. Driva samhällsnyttiga projekt, och leva livet! :)

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Upp till toppen
Annons: