Annons:
Etikett12-jag-har-fått-jobb
Läst 1906 ggr
[candy_suki]
6/18/15, 9:03 PM

Mitt första sommarjobb | Stressad

Jag fått ett sommarjobb genom min syster. Det är ett litet sushi affär och jag kommer att jobba själv med min chef. Jag bli rätt stressad för att chefen göra endast sushi medan jag får ta hand om disk, kassan och fixa vissa rätter. Jag är nybörjare så jag är rätt dålig på kassan och dålig på att fixa rätter. Jag bli stressad när två kund kommer. Har ni några tips? Eller bara delar med eran första sommarjobb om hur det var :)

Annons:
smellcaramell
6/18/15, 9:11 PM
#1

var trevlig och förklara för kunden att du nyas börjat jobba! jag har blivit lämnad i charken på ica under min praktik (5dagar) så då var jag trevlig och förklarade att jag inte visste vad de olika köttsorterna var, frågade om kunden visste och kunde peka annars förklarade jag att vi fick vänta till ordinarie personal kom, var inte rädd för att prata och fråga! :)

absurd
6/18/15, 9:23 PM
#2

Om du är artig och trevlig även när du känner dig stressad så kommer de flesta kunder att ha förståelse, det tar alltid ett tag innan man kommer in i ett nytt jobb. Mitt första sommarjobb var inom hemtjänsten, i en stad jag aldrig varit i förut. Jag körde vilse varenda dag den första veckan och var fruktansvärt ineffektiv, var alltid någon timme efter schemat och tyckte det var riktigt jobbigt. Men jag lärde mig efter ett tag och sedan gick det riktigt bra🙂

-Aida-
6/18/15, 9:25 PM
#3

Jag brukar skämtsamt säga att jag är ny och inte kan allt ännu, kunderna håller oftast med och är bara trevliga och förstående tillbaka.
Man blir stressad i början när man inte kan allt tip top, jag brukar prata högt och säga vad det är jag ska göra, tycker det underlättar en hel del och kunden tror man pratar med dom också, då får man svar tillbaka. 😂
Ta den tid du behöver, det är det bästa du kan göra för att göra jobbet så bra som möjligt även om det tar lite tid, det är ju bara så i början tills du kommit igång.

[candy_suki]
6/18/15, 10:04 PM
#4

#1 Va trevlig att du jobbade i Ica, jag gjorde också det när jag hade praktik. Vissa kunden blev arga när jag sa att jag inte visste vart varorna la. Men det fanns andra trevliga kunder också. #2 Jaa :) En kund kom idag då börja jag prata högt typ "Mellan sushi…ok…" då stirrade han på mig och då sa min chef haha hon är ny och då förstod han :D #3 Jag sa också allt högt, de stirrade på mig 😂. Idag gjorde jag ett misstag. En kvinna beställde två stycken (glömde vad det var) en kostade 110kr och 2 för 220kr då sa jag "110 kr Tack." Då kollade hon förvirrad "du menar 220kr?sen blev jag förvirrad 😂, min chef sa "du glömde klicka på sub total 😂😂

[candy_suki]
6/19/15, 8:08 PM
#5

Har du några tips? Jag är känslig för varma saker…när jag skulle servera Yakiniku var jag tvungen att lägga det på mikron och när det blev klar var det as varm att det bränns och gjorde ont när jag skulle ta ut den. Då blev jag stressad för att jag måste vara snabb men jag är för känslig för värme så jag tog en hanska och något tyg men sen fanns det en till sak i mikro som inte gick med hanske och trasan :/ så jag stod där panik slagen

Upp till toppen
Annons: