Annons:
Etikett12-jag-har-fått-jobb
Läst 1906 ggr
[candy_suki]
6/18/15, 9:03 PM

Mitt första sommarjobb | Stressad

Jag fått ett sommarjobb genom min syster. Det är ett litet sushi affär och jag kommer att jobba själv med min chef. Jag bli rätt stressad för att chefen göra endast sushi medan jag får ta hand om disk, kassan och fixa vissa rätter. Jag är nybörjare så jag är rätt dålig på kassan och dålig på att fixa rätter. Jag bli stressad när två kund kommer. Har ni några tips? Eller bara delar med eran första sommarjobb om hur det var :)

Annons:
smellcaramell
6/18/15, 9:11 PM
#1

var trevlig och förklara för kunden att du nyas börjat jobba! jag har blivit lämnad i charken på ica under min praktik (5dagar) så då var jag trevlig och förklarade att jag inte visste vad de olika köttsorterna var, frågade om kunden visste och kunde peka annars förklarade jag att vi fick vänta till ordinarie personal kom, var inte rädd för att prata och fråga! :)

absurd
6/18/15, 9:23 PM
#2

Om du är artig och trevlig även när du känner dig stressad så kommer de flesta kunder att ha förståelse, det tar alltid ett tag innan man kommer in i ett nytt jobb. Mitt första sommarjobb var inom hemtjänsten, i en stad jag aldrig varit i förut. Jag körde vilse varenda dag den första veckan och var fruktansvärt ineffektiv, var alltid någon timme efter schemat och tyckte det var riktigt jobbigt. Men jag lärde mig efter ett tag och sedan gick det riktigt bra🙂

-Aida-
6/18/15, 9:25 PM
#3

Jag brukar skämtsamt säga att jag är ny och inte kan allt ännu, kunderna håller oftast med och är bara trevliga och förstående tillbaka.
Man blir stressad i början när man inte kan allt tip top, jag brukar prata högt och säga vad det är jag ska göra, tycker det underlättar en hel del och kunden tror man pratar med dom också, då får man svar tillbaka. 😂
Ta den tid du behöver, det är det bästa du kan göra för att göra jobbet så bra som möjligt även om det tar lite tid, det är ju bara så i början tills du kommit igång.