Annons:
Etikett04-yrken
Läst 3062 ggr
Shalin
2015-05-30 19:42

Jobba med engelska?

Hej gott folk.

Jag är i grunden utbildad till djurvårdare. Ingen sån som hjälper veterinären utan bara en sån som kan jobba på djurpark eller i djuraffär och så. Det är svårt att få jobb som har med djur att göra så jag började fundera på vad jag mer har för passion här i livet. Den passionen är språket engelska. Jag skulle hellre prata engelska hela dagarna än svenska. Tyvärr kan man inte flytta utomlands och börja jobba nånstans då man har pojkvän och familjen här i sverige förstås. 

Så andra alternativet är att jobba med det på något vis. Syrran har precis fått jobb där hon får skriva mejl på engelska hela dagarna. Låter inte så roligt kanske men jag skulle tycka det. Tyvärr bor hon lite väl långt bort för att jag skulle be om jobb där och pendla dit. Vet någon om någon slags utbildning man kan gå för att bli något särskilt där engelska behövs mycket? Eller ge förslag på jobb för jag kunde inte hitta nåt bra alls när jag sökte på google. Hittade bara om hur man söker jobb utomlands.


Annons:
horribleatnames
2015-05-30 19:47
#1

Översättare?

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

MelodyX
2015-05-30 19:47
#2

Jag tänker att engelska är väl något som är bra i många yrken, framförallt i högre utbildningar. Engelskalärare funkar ju, även som översättare kan det finnas jobb, hör av dig till förlag. De flesta brukar väl dock villja att man har en utbildning i engelska på papper, men det kanske du har?. Hur är du i språk annars? Går det att lära sig ytterligare ett språk så pass bra att man kan bli en tillgång för till exempel migrationsverket? Själv har jag i perioder jobbat med att lära ut engelska och svenska till flyktingar, har dock varit ett deltidsjobb bara.

MelodyX
2015-05-30 19:48
#3