Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 1800 ggr
Yelly Bean
2015-04-26 08:48

Pussel med jobb

Hej! 

Nu i sommar är jag klar med min utbildning, och jag har fått ett vikariat på två veckor på ett ställe som är relevant för min utbildning. Är jätteglad! 🙂 Känner dock att jag skulle vilja jobba mer i sommar, och skulle kunna ta vad som helst i princip. problemet är bara att jag inte riktigt vet vad jag kan söka när jag inte fått mitt schema för de två veckorna (som inte kommer i följd heller). Och även om jag nu hade fått mitt schema så vet jag inte hur andra arbetsgivare skulle förhålla sig till det, kan de liksom anställa någon som har annat jobb inplanerat redan under en kortare period? 

Är inte desperat efter mer jobb, eftersom jag bor hemma fortfarande. Men vill ändå få mer arbetserfarenhet och (not gonna lie) pengar, så att inte hösten känns så osäker. Känner bara att det är väl inte rimligt egentligen att inte kunna söka andra jobb bara för att jag har två veckor mitt i sommaren där jag redan har jobb? Nu vet ni väl inte situationen på alla arbetsplatser haha, men ni kanske vet mer än jag hur det brukar gå att lösa med scheman och så.

Annons:
Åsa S
2015-04-28 06:44
#1

Det är bara att söka en massa jobb vill de ha dig brukar de kunna ordna det där med att du jobbar på annan plats 2v under sommaren. Det är väl mera ifall du kommer jobba hos en konkurrent som det kan bli problem.

Yelly Bean
2015-04-28 07:32
#2

Okej, då ska jag bara söka på då. Tack! 🙂 Det är ingen konkurrent. 😉

martdat
2015-04-30 16:53
#3

var bara ärlig att du kan inte jobba dessa två veckor så behöver det inte vara kört för det. våra sommarvikarier har offta en vecka  ibland de säger från börgan att de inte kan jobba och då lägger vi schemat efter det

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Yelly Bean
2015-04-30 21:08
#4

#3 Ja absolut! Det låter bra. 🙂👍

Yelly Bean
2015-05-17 09:08
#5

En till fråga! Bör jag nämna i det personliga brevet att jag har annat jobb under två veckor eller ska jag vänta med det tills eventuell intervju?

Upp till toppen
Annons: