Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 1884 ggr
Romancelove
4/15/15, 6:33 PM

Vad kommer hända med mig?

Hejsan. Jag fyller 18 sista april och jag har inte ens grundskolebetyg. Vad ska jag göra för att få pengar? Det första jag tänker göra är att gå till arbetsförmedlingen.. Men jag frågar här för både min mamma och jag undrar vad som kommer hända med mig. Hoppas någon vet.

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Annons:
Romancelove
4/15/15, 6:35 PM
#1

Vad ska jag göra lixom? Jag har haft problem med skolan för att jag har psykiska problem som skolan ignorerade och ville inte hjälpa till med.

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Honestyisdead
4/15/15, 6:35 PM
#2

Bäst är ju att plugga upp dina betyg.

Geru
4/15/15, 6:40 PM
#3

Dom kommer antagligen att skicka dig på utbildning i och med att du inte har grundskolebetyg.

Jag skulle nog kontakta soc, och sedan fk för förlängd skolgång.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Honestyisdead
4/15/15, 6:41 PM
#4

Fixa också ett läkarintyg du kan visa för soc och fk

Gurky
4/15/15, 6:42 PM
#5

Skaffa kompletta betyg. Att inte göra det är att svika sig själv och bli ett socialfall eller bli utnyttjad till max på arbetsmarknaden.

Romancelove
4/15/15, 6:52 PM
#6

samtidigt som jag lider utav ADD fast har inte genomgått en utredning så jag har ju inga papper på det. Lixom om jag inte jobbar med mig själv och jobbar på att faktiskt KOMMA till jobbet/skolan så är det onödigt att bara starta på ett jobb eller i en skola för det är där jag har problem. Lixom, jag vet inte vad jag ska göra för jag kommer aldrig få den rätta hjälpen om jag inte har min ADD på papper.

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Annons:
Romancelove
4/15/15, 6:56 PM
#7

Jag går ju inte till skolan för att jag får panik ångest så fort jag bara tänker på det. Jag vill Järna reda ut varför jag gör så så att jag kan börja jobba på det. Men jag måste ju ha pengar.

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Honestyisdead
4/15/15, 7:02 PM
#8

#6 Då måste du ju genomgå en utredning.

Romancelove
4/15/15, 7:06 PM
#9

men vart ska jag få pengar ifrån medans?

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Honestyisdead
4/15/15, 7:10 PM
#10

Din mor? Prata med soc och kolla.

Surpan
4/16/15, 2:30 PM
#11

Men vad har du gjort de senaste tre åren sen grundskolan slutade?

Anmäl dig till arbetsförmedlingen, gå till en läkare och sjukskriv dig, prata med SOC.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: