Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1512 ggr
Low
2015-03-19 15:47

Sjukskrivning, dåligt för framtiden?

Klarar. Inte. Mer.

Jag kommer säga upp mig nästa vecka då jag verkligen vantrivs på jobbet. Det är två veckors uppsägningstid. Och jag vet ärligt talat inte hur jag ska stå ut under dessa veckor.

Jag har tappat mycket vikt och mår illa så fort jag närmar mig jobbet. Företagets människosyn är helt emot min. Jag, liksom de flesta, har blivit utsatt för personangrepp. De fifflar med lagar och regler. Allt är skit.

Det här är helt fel plats för mig att arbeta på, som redan har psykiska besvär, ätstörningar m.m. Men jag vill inte ta någon strid, jag orkar inte det. Jag vill bara bort.

Om jag skulle bli sjukskriven i ett par veckor… Så att jag slipper gå tillbaka dit under min uppsägningstid… Påverkar det då mina chanser att få jobb framöver? Jag menar alltså, om andra företag jag söker mig till kan få reda på att jag varit sjukskriven? Så att de kanske inte vill ha mig?

Annons:
MagArne
2015-03-19 15:57
#1

Är du medveten om att du inte får någon A-kassa på 10 veckor om du säger upp dig självmant. Har du något annat jobb eller studier att gå till?

Nej andra företag kan inte se om du varit sjukskriven men de kan ju alltid kolla upp tidigare arbetsgivare som du angett i ditt CV.

Två veckor får du nog stå ut med. Normalt sett brukar det ju annars vara 1-2 månader beroende på hur länge man varit anställd.

Milly82
2015-03-19 16:14
#2

Jag har svårt att tro att två veckors sjukskrivning påverkar chanserna till nytt jobb. Men däremot borde väl facketkunna göra något om det är så hemskt på ditt jobb

Upp till toppen
Annons: