Annons:
Etikett14-arbetsvillkor
Läst 1618 ggr
densomundrar
2015-03-18 15:09

spontan löneförhandling

Fick nyss reda på att jag ska få löneförhandla igen, imorgon. Jag ska ha 3 bra anledningar till varför de bör höja min lön. Fösökte innan årsbytet då jag fått fler arbetsuppgifter och mer ansvar samt utlovat löneök men då sa dom att dom inte kunde höja just då. Vad är bra argument? Vad ska jag tänka på? Hjälp snälla

Annons:
Madde
2015-03-22 13:33
#1

Första frågan som jag funderar på är om ditt företag har ett kollektivavtal?

Från 1 april brukar man få löneförhöjning om t ex ett kollektivavtal finns och är färdigförhandlat.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

densomundrar
2015-03-22 16:53
#2

Nej, inget kollektivavtal. Företaget valde bort det för att kunna ha lite förmånligare för alla anställda. Vi är ett litet företag. Som jag misstänkte ville de bara testa mig och se vad jag går för, har åkt in på bananskal i företaget utan anställningsintervjuer och annat jocks och jag har bara fått mer och bättre arbetsuppgifter. Det verkar rätt nöjda med mig och tycker om att jag utvecklas inom företaget och jag hoppas på att kunna få bättre arbetsuppgifter och tillhörande lön lite längre fram. Skulle gärna gå en kortare utbildning för att kunna utvecklas på ett bättre sätt än vad jag gör idag.

Upp till toppen
Annons: