Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Allmänt 02. Vägen till ett jobb 03. Utbildning 04. Yrken 05. Arbetsförmedlingen 06. CV & Personligt Brev 07. Anställningsintervju 08. Jobbsajter 09. Bemanningsföretag 10. Personal sökes 11. Praktik 12. Jag har fått jobb! 13. Fackförbund 14. Arbetsvillkor 15. A-kassa och andra bidrag 16. Försäkringskassan 17. Starta eget 18. Pension 19. Budgettips 20. Off topic (OT) 21. Presentationer 22. Om sajten & iFokus 23. Tävlingar!
14. Arbetsvillkor

spontan löneförhandling

2015-03-18 15:09 #0 av: densomundrar

Fick nyss reda på att jag ska få löneförhandla igen, imorgon. Jag ska ha 3 bra anledningar till varför de bör höja min lön.

Fösökte innan årsbytet då jag fått fler arbetsuppgifter och mer ansvar samt utlovat löneök men då sa dom att dom inte kunde höja just då.

Vad är bra argument? Vad ska jag tänka på?

Hjälp snälla

Anmäl
2015-03-22 13:33 #1 av: Madde

Första frågan som jag funderar på är om ditt företag har ett kollektivavtal?

Från 1 april brukar man få löneförhöjning om t ex ett kollektivavtal finns och är färdigförhandlat.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Anmäl
2015-03-22 16:53 #2 av: densomundrar

Nej, inget kollektivavtal. Företaget valde bort det för att kunna ha lite förmånligare för alla anställda. Vi är ett litet företag.

Som jag misstänkte ville de bara testa mig och se vad jag går för, har åkt in på bananskal i företaget utan anställningsintervjuer och annat jocks och jag har bara fått mer och bättre arbetsuppgifter. Det verkar rätt nöjda med mig och tycker om att jag utvecklas inom företaget och jag hoppas på att kunna få bättre arbetsuppgifter och tillhörande lön lite längre fram.
Skulle gärna gå en kortare utbildning för att kunna utvecklas på ett bättre sätt än vad jag gör idag.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.