Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 2688 ggr
IceTee
2015-02-09 17:20

Djurvårdare

Min dröm i livet är att få bli djur djurvårdare. Det är den enda drömmen jag har, och den känns faktiskt uppnåelig. 

Vad jag förstått så krävs endast en gymnasieutbildning för det? Jag fick hoppa av gymnasiet i tvåan pga ångest, men den har blivit bättre nu och jag har bestämt mig för att ta upp det igen nu snart! 

Har jag rätt i att det är det som krävs? Jag pratar nu om djurvårdare och inte djursjukvårdare. 

Mitt drömjobb vore på en djurpark, men det förstår jag att det kanske inte är möjligt. Tror ni att det skulle vara möjligt att få praktisera på en djurpark? 

Vet inte om det spelar någon roll men har erfarenheter av hundar (har praktiserat på ett hunddagis), reptiler, katter till viss del hästar och till viss del gnagare

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
IceTee
2015-02-09 17:36
#2

#1 åh, den lät jätte bra! Dock så tror jag att den är lite för intensiv, och långt iväg 😕

Medarbetare på Skor iFokus

[JenniN]
2015-02-09 17:42
#3

2# Okej ! Jag har hört att den ska vara völdigt bra, väldigt mycket praktiskt och INGA andra ämnen än djurämnen =)

IceTee
2015-02-09 17:45
#4

#3 det jobbiga blir nog att lyckas pendla nästan 4h per dag 😕 och det är bara TILL skolan

Medarbetare på Skor iFokus

leemland
2015-02-09 17:47
#5

Praktik på djurpark kan du säkert få på något sätt . Kontakta djurparken du tänker på och hör med dom :) 

Annars tror jag det bästa är att kontakta en syo, antingen på din gamla skola eller den som tar hand om vuxenutbildningarna i  din kommun och höra med dom :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

IceTee
2015-02-09 17:58
#6

#5 ja, det är nog enklast!🙂

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Chinesecrestedlover
2015-03-24 18:50
#7

Hej!

Vill inte vara negativ eller så… naturligtvis ska man ha drömmar😃 men vill bara varna dig att det är vääääldigt svårt att få jobb som djurvårdare, det finns inte så mycket jobb  och det är hård konkurrens om de få jobb som finns. 

Mvh/Chinesecrestedlover (utbildad djurvårdare - naturbruksgymnasium)

IceTee
2015-03-24 19:00
#8

#7 jag har gett upp på den drömmen ändå 😕insåg att jag inte kan bli det då jag måste flytta långt hemifrån för att kunna gå en utbildning vilket jag inte skulle klara av (måste dessutom sälja djuren då…)
Jaja, ibland får man väl inse att man får nöja sig med vad man kan få… Man kan inte få allt man drömmer om, och jag får nog hitta något nytt som jag kan jobba med (finns så mycket jag inte klarar av pga mina diagnoser)

Medarbetare på Skor iFokus

Hildgrim
2015-03-24 19:45
#9

Varför kan du inte flytta dit? Varför måste du i så fall sälja djuren?

IceTee
2015-03-24 19:50
#10

#9 för att man inte får ha med reptiler på ett internat. Dessutom så klarar jag mentalt inte av att vara 4h från alla jag känner och all säkerhet. Jag klarar inte av stora, drastiska förändringar i mitt liv utan det måste gå lite i taget så jag vänjer mig. Har med mina diagnoser att göra antar jag

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: