Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2054 ggr
lovemysack
2015-01-29 18:10

Hur får 15 åringar jobb?

Jag är en 15 åring som i dagsläget håller på med kaninuppfödning och tjänar nån 1000-lapp per år. Jag tar även in kaniner som jag tränar för cirka 200 kr i månaden.

Men då jag känner att jag lixom inte vill ha uppfödning för pengarnas skull så undrar jag vart man som lättast kan hitta ett jobb som inte kräver utbildning eller så.  Jag älskar att hålla på med något, och jobba för egna pengar.

Men jag känner oxå att jag är lite för stor för klippa gräs, skotta, ja ni vet sånt där…

Jag vill ha ett jobb, eller något liknande i alla fall.

Så är det någon som har nått förslag eller tips så är jag väldigt tacksam. :)

Med vänlig hälsning Moa

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
Scorpio97
2015-01-29 18:15
#1

Reklamutdelning? Har hållt på i ungefär ett år nu, och får 1500-2500 kr/månaden på två bildistrikt.
http://delareklam.nu/

Eller MacDonalds?


//Jessie

VildaVittra
2015-01-29 18:20
#2

Lägg in en annons på grannar.se om att du kan vara barnvakt, hundvakt, hundpromenerare osv. 

Fråga på blomsterhandeln om de behöver blombud. 

Om ett år kan du söka jobb på McDonalds.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

lovemysack
2015-01-29 23:36
#3

Tack #1 & #2 spännande :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
2015-02-15 10:46
#4

Mer förslag? #1 vad gör man som reklamutdelare? Ska man åka nån stans? Eller arbetar man hemma?

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Scorpio97
2015-02-15 12:13
#5

#4 Man får hem några buntar reklam, exempelvis en bunt Ica Maxi, en bunt Coop och en bunt Leklust. Då ska du först sortera dessa, så att du får massa små buntar med en Ica Maxi, en Coop och en leklust i varje.

Sen får du även med en karta, och då ska du gå och lämna en bunt i varje postlåda i ditt distrikt. Man kan ha vanligt distrikt eller bildistrikt. I en vanligt distrikt får man oftast en vagn som man han gå med eller sätta fast på cykeln. I en bildistrikt är det längre mellan lådorna och då behövs bil (jag övertygade mamma att skjutsa mot att hon fick bensinersättningen).


//Jessie

lovemysack
2015-02-15 14:26
#6

Aaa okej. Hur stort område ska man vara? :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
Scorpio97
2015-02-15 14:31
#7

#6 Det är väldigt olika. Jag har två områden och det tar drygt en timme med bil. Tror det är runt 400-500 lådor totalt. Har man bara lägenheter är det oftast ett mindre område, men då kan man få springa i trappuppgångar istället. (:


//Jessie

Upp till toppen
Annons: