Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 5238 ggr
[pe3rks]
1/25/15, 11:15 PM

Ärr inom vården

Hej! 

Jag går på vård- och omsorgs linjen och ska snart ut på praktik inom äldrevården.
Problemet är att jag har ärr på mina underarmar från självskadebeteende, och eftersom man av hygieniska skäl måste ha kortärmat, så kommer de att synas.

Vad ska jag göra? Funderar på att prata med min handledare, men vet inte riktigt om det går att göra något åt det. Är rädd att de äldre ska ta illa vid sig…

Annons:
VildaVittra
1/25/15, 11:27 PM
#1

Skulle de döljas av trekvartsärmar så brukar sådana gå bra, men annars så får man ha koftor på sig, bara man tar av den vid blöjbyten och så, en annan variant är att du själv har med dig engångsplastärmar (finns till muslimer). 

Sedan är du långt ifrån den första med ärr, självskadebeteenden är överrepresenterat hos kvinnor och vården är fortfarande en kvinnodominerad arbetsplats.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lexie82
1/25/15, 11:29 PM
#2

Är det hemtjänst eller äldreboende du ska vara på? För jag är undersköterska inom hemtjänsten och har alltid en långärmad t-shirt under skjortan för att jag är så frusen, och det är aldrig nån som sagt nåt om att jag inte får ha det. Många av mina kollegor har kofta eller liknande över skjortan, och verkar heller aldrig fått kritik om det.  Tror det är mest på sjukhus sånt är viktigt.

Men jag skulle gissa att de äldre inte skulle ta illa upp. Du kan ju alltid skylla på att du haft en vildsint katt eller nåt, om nån undrar =P

[pe3rks]
1/25/15, 11:40 PM
#3

Känns lite lugnare nu. Tack för svar! :)

Upp till toppen
Annons: