Annons:
Etikett04-yrken
Läst 1287 ggr
Idalla
1/13/15, 9:27 AM

Sjuksköterska- vad väntar mig?

Hej! Jag hoppade på sjuksköterskeutbildningen efter gymnasiet. Kända mig förvirrad (men också förväntansfull) i början och nu efter att termin 3 och halva utbildningen gjord känner jag att jag hittat rätt. Tycker att vi läser massa intressanta saker hela tiden och min senaste praktik på infektion var lärorik. Men sen bör jag så oroad när jag tänker att jag om 1,5 år ska stå färdigutbildad och förväntas kunna så oerhört mycket samt ha handlingsberedskap i diverse situationer, tankar som "hur sjutton ska jag klara av det" slår mig hela tiden. Vore skönt om folk kunde skriva om sina erfarenheter angående att gå från utbildning till yrke och gärna höra vad ni gör idag :)

Annons:
drika
1/15/15, 7:47 PM
#1

Jag lär mig fort och behöver testa allt praktiskt en gång sen kan jag det oftast när jag har intresse för det vilket jag har i mitt yrke. Jag började i resturangbranschen och det var tufft först men lärde mig snabbt tempot och de funkade bra, sedan in i detaljhandeln och det är där jag vill jobba just nu. Lovar att du kommer klara det, bara träna och sen kommer det bli som att köra bil du vet vad du gör. :) Träna på i huvudet om du oroar dig och fråga andra erfarna människor mycket:)

Hälsningar

Fredrika

Aleya
1/17/15, 10:56 AM
#2

Har jobbat inom vården. Men med olika saker. Kan säga att fråga, fråga och fråga är det som gäller. Gör aldrig något du är osäker på. Man lär sig under resans gång. Man är sällan stjärna på jobbet under jag skulle säga ett år. Jag har jobbat på mitt jobb i 1 år. Har jobbat med det innan fast på andra ställen. Och jag kan säga att jag kan inte allt ännu. Och det är okej.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: