Annons:
Etikett12-jag-har-fått-jobb
Läst 2272 ggr
Maja
2014-12-19 04:04

Skatta från utlandet

Jag bor utomlands (Australien) sedan några månader tillbaka. Jag kom hit som student, men valde att nu börja söka arbete. Idag skrev jag på ett kontrakt med ett företag som kommer att sponsra min vistelse här i landet vad gäller visum, regler med government och alla eventuella problem som kan dyka upp. Jag befinner mig nu på ett visum som bara tillåter mig att arbeta på samma företag i sex månader, men i och med att företaget väljer att sponsra mig så får jag stanna kvar här så länge de vill ha mig. De kommer även att bekosta min uppdatering av visumet när det väl är dags och även kunna bekosta min ansökan för ett permanent medborgarskap om några år om jag vill det… Jag får alltså allting inom jobbet betalat och de sköter allt vad gäller min vistelse här och jag får lönen utbetalad från dem.

Australien kommer att dra en viss procent på min månadslön som skatt, men frågan är om jag kommer att behöva skatta någonting till Sverige? Har ni någon koll på det? Jag ska kontakta Skatteverket också, men tänkte att någon av er kanske har erfarenhet?

Annons:
[Thiah]
2014-12-19 21:02
#1

Nä du skattar bara i Australien. :)

Maja
2014-12-20 01:56
#2

Tack!

Upp till toppen
Annons: