Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 2574 ggr
fridarebecka
2014-09-19 09:38

Era bästa pluggtips

Hallå allihopa!
Jag är distansstudent på 100 %, det är alltså tänkt att jag ska lägga 40h/vecka på studier, alltså ganska intensivt. Det är mycket läsande för tillfället och jag kommer ofta på mig själv i läsandet med att sitta och tänka på annat, och inte ha en aning om vad jag nyss läst, och då är det bara att börja om 😕

Någon fler här som är distansstudent? Eller någon annan som har några bra pluggtips för att hålla fokuset och motivationen uppe? 🙂

Annons:
Niklas
2014-09-19 09:45
#1

Ställ frågan på Studier iFokus också. Där finns många som är vana studenter.

Studier iFokus

Här är annars mitt lästips: 

http://hittaeboken.se/ebok/9197489530/snabblasning---vagen-till-effektivare-lasning

Boken finns att låna som e-bok eller pappersbok på biblioteken. Att tankarna börjar vandra kan bero på att du läser för långsamt så att hjärnan tröttnar och sysselsätter sig med annat.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

fridarebecka
2014-09-19 10:01
#2

Tack, måste ha missat den sidan när jag kollade igenom alla intressesajter :)

drika
2014-12-10 18:42
#3

Kanske plugga på bibban istället för hemma också:)

Hälsningar

Fredrika

whysoserious
2015-01-20 23:42
#4

som #3 säger, man blir ofta distraherad hemma tyvärr :( Hade en lärare som alltid sa att man bör skriva sammanfattningar av varje kapitel man läser ur en bok, och då i olika färger. Speciellt rött och blått (har jag för mig) då människor uppmärksammas på dessa färger :) Han berättade även historier om att han lärde sig allra bäst inför prov om han skrev fusklappar som han sedan hade med sig i fickan på proven, men aldrig använde. I och med att han skrivit ned det viktiga på fusklappen och läst det om och om igen inför provet, så kunde han allt i huvudet när det väl var prov :)

Herregud, jag borde verkligen ta åt mig av mina egna tips, har prov på torsdag 😃

Upp till toppen
Annons: