Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Allmänt 02. Vägen till ett jobb 03. Utbildning 04. Yrken 05. Arbetsförmedlingen 06. CV & Personligt Brev 07. Anställningsintervju 08. Jobbsajter 09. Bemanningsföretag 10. Personal sökes 11. Praktik 12. Jag har fått jobb! 13. Fackförbund 14. Arbetsvillkor 15. A-kassa och andra bidrag 16. Försäkringskassan 17. Starta eget 18. Pension 19. Budgettips 20. Off topic (OT) 21. Presentationer 22. Om sajten & iFokus 23. Tävlingar!
03. Utbildning

Era bästa pluggtips

2014-09-19 09:38 #0 av: fridarebecka

Hallå allihopa!
Jag är distansstudent på 100 %, det är alltså tänkt att jag ska lägga 40h/vecka på studier, alltså ganska intensivt. Det är mycket läsande för tillfället och jag kommer ofta på mig själv i läsandet med att sitta och tänka på annat, och inte ha en aning om vad jag nyss läst, och då är det bara att börja om Vilar huvudet i handen

Någon fler här som är distansstudent? Eller någon annan som har några bra pluggtips för att hålla fokuset och motivationen uppe? Glad

Anmäl
2014-09-19 09:45 #1 av: Niklas

Ställ frågan på Studier iFokus också. Där finns många som är vana studenter.

Studier iFokus

Här är annars mitt lästips: 

http://hittaeboken.se/ebok/9197489530/snabblasning---vagen-till-effektivare-lasning

Boken finns att låna som e-bok eller pappersbok på biblioteken. Att tankarna börjar vandra kan bero på att du läser för långsamt så att hjärnan tröttnar och sysselsätter sig med annat.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2014-09-19 10:01 #2 av: fridarebecka

Tack, måste ha missat den sidan när jag kollade igenom alla intressesajter :)

Anmäl
2014-12-10 18:42 #3 av: drika

Kanske plugga på bibban istället för hemma också:)

Anmäl
2015-01-20 23:42 #4 av: whysoserious