Annons:
Etikett11-praktik
Läst 2026 ggr
wingren
8/19/14, 1:37 AM

Personlig assistent -Godeman?

(Visste inte vilken grupp jag skulle välja.)

Jag jobbar just nu som personlig assistent på ett privat företag. Godeman har givetvis mycket att säga till om men min fråga är egentligen, hur mycket? Jag vet att brukaren tycker om mig men hon är inte helt klar i huvudet och har inget tal. Godeman är väldigt speciellt och ena månaden får vi absolut inte göra en sak och nästa måste vi göra den grejen. Jag går alltid på helspänn och tror att jag ska få kicken, och det finns ju inte någon som vill men det skulle verkligen inte gå för min del. Min sambo är sjukskriven och kommer inte kunna börja arbeta med lön på Minst ett år. Vi har det knapert redan nu då jag inte kan jobba fulltid på grund av psykisk ohälsa. Vad ska jag göra? Jag vet att det är fler på arbetsplatsen som tycker som jag men ingen vågar säga något förr de är rädda att bli "avvecklade".

Vad "behöver" man göra för att det ska vara skäligt att bli uppsagd? Eller räcker det att godeman inte tycker att man ska vara kvar, trots att man jobbat där över ett år. En arbetskollega slutade hastigt nu i sommras, jag tror det är till stor del på grund av godeman, företagets ignorans samt en kollega som tror hon äger världen , och inte bara på det hon "skyller" på. Men det är som sagt bara spekulationer. Jag är verkligen rådvill, det är ingen hållbar situation att vara rädd att förlora sitt jobb på grund av att man inte stryker en t-shirt. Hoppas att någon kommer kunna ge mig lite råd, tack på förhand.

Annons:
VildaVittra
8/19/14, 1:41 AM
#1

Godemannen har inte ett dugg att säga till om, kontakta överförmyndaren om denne överskrider sina befogenheter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Honestyisdead
8/19/14, 1:44 AM
#2

Är det god man du avser?  

Vad säger dina arbetskamrater? Tror du får bästa svaret från personalchefen. Om klagomål från en god man kan leda till uppsägning.

Stallmima
8/19/14, 10:52 PM
#3

Prata med din chef om dilemmat du har och hur du tycker du blir behandlad.  uppsagd för småsaker ska du inte bli !

Carrosh
8/24/14, 7:08 PM
#4

Godman har ingenting med assistansen att göra.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: