Annons:
Etikett20-off-topic-ot
Läst 1712 ggr
Tanjis
6/24/14, 11:30 AM

jobb: should i stay or should i go

Jag har ett jobb i dag innom hemvården (fråga om ni vill veta vad det innebär) och har gjort i ett år, jag har under hela tiden drömt att få jobba på ett boende och har sökt från och till lite äldreboenden. Nu har jag ett erbjudande att komma och skriva avtal på ett äldreboende, jag kommer få jobba med det jag vill jobba med, men det känns jobbigt att börja om igen från start, jag kan ju alla rutiner på det jobb jag har, jag känner brukarna och personalen är bra ska jag kanske välja att fortsätta att jpbba innom hemvården eller ska jag följa min lilla dröm och byta till boendet? Hur skulle ni ha gjort

Annons:
Halvdansken
6/25/14, 9:27 AM
#1

Byt. Du lär dig snart det nya.
Jag har bytt arbetsplats massor av gånger och det är lite jobbigt första veckorna, men sen är det ok.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Tanjis
6/25/14, 10:56 AM
#2

Jo, mitt cv har blivit långt med och jag vill liksom ha ett jobb som varar under en längre tid, trött på att byta igentligen! Men vill inte va på ett ställe där jag inte trivs

[Outlawly]
6/28/14, 9:13 AM
#3

Byt! Det är ju det du vill göra :D ta chansen! Man ska inte bli göra sig för bekväm, man ska utvecklas och utmanas. Om du tar det nu behöver du inte "längta" dit medans du jobbar kvar där du är nu :)

Candela
7/7/14, 12:24 PM
#4

Om det är drömjobbet finns det ingen anledning till att inte byta! :)

Tanjis
7/7/14, 11:17 PM
#5

#4 mitt drömjobb är det ju knappast, men jag har drömt och önskat att få jobba inne i stället och slippa flänga runt så förbaskat!

Candela
7/7/14, 11:27 PM
#6

Okej ;) Men som sagt, du tror att det kommer vara bättre än det du har nu. Tycker inte du ska tveka!

Annons:
Isira
8/10/14, 8:33 PM
#7

Inget satsat inget vunnet :) gå på din magkänsla för vad som är rätt för dig. Mitt senaste byte blev total katastrof fast jag trodde det skulle bli super bra, men nu bytte jag igen så det var lugnt ^^ det löste sig.  Bara du kan veta vad som känns rätt för dig. Lycka till :D

Upp till toppen
Annons: