Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 2580 ggr
PrincessYume
2014-06-02 15:45

Gravgrävare

(Vet inte riktigt vilka forum jag ska fråga detta på men ah.. haha) 

Denna fråga kommer antagligen låta en aning konstig, men nu är det så att jag har fått en uppgift att skriva om en gravgrävares jobb. (???) I vilket fall, ska jag ta reda på:

o   Utbildningsvägar? Finns det fler än ett sätt att nå dit, eller vilken gäller? Beskriv!

o   Intagningspoäng idag för den utbildningen?

o   Ingångslön och löneutveckling?

o   Hur ser arbetsmarknaden ut idag och framöver? 

o   Fackliga organisationer?

o   Arbetsmiljö? Risker i yrket på kort och lång sikt?

Dessa frågor ska jag besvara och sedan göra en muntlig presentation om (kommer gå så dåligt). Tyvärr är jag en usel googlare och hittar inte mycket, förutom att man typ måste ha grävmaskinskörkort eller något.. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig lite? Har till torsdag på mig att bli färdig med detta….

Annons:
Aleya
2014-06-02 15:47
#1

Du kanske borde ringa till den närmaste kyrkogården.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
2014-06-02 15:49
#2

Du kan föröka att kontakta kyrkogårdsförvaltningen där du bor. De bör väl veta dessa uppgifter.

Kyrkogårdsarbetare brukar tillhöra facket "Kommunalarbetareförbundet"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sjöstjärna
2014-06-02 15:54
#3

Att själv kunna leta reda på information och fakta är en del av uppgiften och också en del av utbildningen, så om du nu är en usel googlare så är det dags att ändra på det genom att öva, öva, öva. 🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Magi-cat
2014-06-02 15:56
#4

Tror att de ofta är trädgårdsutbildade.

Här är om arbetsmiljön:

http://www.arbetsmiljoupplysningen.se/Yrken/Kyrkogardsarbetare1/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

PrincessYume
2014-06-02 19:51
#5

Jag har tyvärr extrem fobi för att prata med okända personer, klarar knappt att ens ringa till de jag känner och absolut inte prata irl med okända folk o-o så kan inte åka dit och prata med dem eller ringa.. 

Njaa, uppgiften har ju inte med att hitta själva informationen, ja ska bara göra en muntlig redovisning men det blir ganska svårt utan information, haha.

Aleya
2014-06-02 19:57
#6

#5 fast hur ska du lära dig om du aldrig utmanar din fobi?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
PrincessYume
2014-06-02 21:02
#7

Tro mig, jag har försökt, men just nu mår jag inte bra nog att ''utmana min fobi.'' Att jag ens går till skolan bland alla människor är ett under.

Aleya
2014-06-02 21:29
#8

#7 men att googla betyder ju att du inte behöver kontakt med människor. Så googla.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Åsa S
2014-06-03 07:49
#9

+Jag gissar att även kyrkogårdsförsamlingar har en mailadress dit man kan skicka sina frågor och det lär finnas mer än några kyrkogårdsförsamlingar i sverige.

Gur4m1
2014-06-06 06:57
#10

#5 det tillhör visst utbildningen. Ingne sitter på sådan information sedan födseln, så när man gör en recension eller t.ex en uppsats så handlar det inte enbart om resultatet som ska redovisas- utan även vägen dit. Du MÅSTE utmana dig själv! :) Nu ber du oss i princip att göra jobbet åt dig, och jag kan inte se hur man inte fått upp iaf hälften av uppgifterna du söker- genom att googla 3 minuter med ord som "gravgrävare" "jobba på kyrkogård+ utbildning" eller bara kolla runt på Arbetsförmedlingen,  läsa på om facket osv.

Sen kan man kontakta kyrkan och andra "personer" utan att ringa eller möta dem öga för öga- maila dem!!!!!!! :D

Som sagt, ingen föds med kunskaperna, ingen kliver ut i livet med värsta sociala skillsen. Jag har varit "blyg" men om jag alltid fått göra som jag ville- undvika social kontakt, som ÄR jobbigt och energikrävande för mig, så hade jag aldrig kommit dit där jag är nu. Jag orkar sällan ha kontakt med folk, har ingen social drift på det viset- men nu kan jag prata och vistas bland folk utan att må dåligt. Och jag kan googla, även om jag är sämre än många ;)

Så utmana dig själv och tillåt utbildningen att utbilda dig. Försök inte få oss att göra ditt jobb åt dig ;) För ingen av de fårgorna du ställer handlar om våra erfarenheter eller perosnliga åsikter, utan ren, skär fakta som garanterat finns lättillgängligt ute på nätet eller närmaste kyrkogårdsansvarig (maila!!).

Lycka till med ditt arbete. Var inte så negativ, det blir bara dåligt om du går in för att GÖRA det dåligt. Gör du detta bra så kommer det faktiskt att gå bra, så kasta de där becksvarta ideérna i närmsta soptunna!
Söker du reda på information själv har du även lättare att förstå sammanhanget och vad det är du läser upp under redovisningen.😊Och du kan då med sanninge även känna dig stolt för då är det DU som gjort arbetet.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: